اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه نخست ماه محرم صورت گرفت؛

مراجعه 1500 زنجانی برای اهدای خون

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی پایگاه انتقال خون زنجان گفت: در دهه نخست ماه محرم هزار و 500 زنجانی برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون زنجان مراجعه کردند.

مراجعه 1500 زنجانی برای اهدای خون
زهرا فیروز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اهدای خون در ایام ماه محرم با استقبال خوبی از سوی مردم این استان مواجه شده است.
وی با بیان اینکه در دهه نخست ماه محرم هزار و 477 زنجانی برای اهدا خون به پایگاه انتقال خون مراجعه کرده‌اند، ادامه داد: از کل افراد مراجعه کننده به این پایگاه هزار و 270 نفر خون اهدا کردند.
مدیر روابط عمومی پایگاه انتقال خون زنجان تصریح کرد: میزان خون اهدایی توسط زنجانی‌ها دارای رشد 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
وی در ادامه از توزیع 700 کارت نوبت‌ در بین افراد راغب به خون‌دهی خبر داد و گفت: این افراد می‌توانند در طول ایام ماه محرم و صفر به این پایگاه مراجعه کرده و اقدام به خون‌دهی کنند.
فیروز با بیان اینکه در روزهای تاسوعا و عاشورا تعداد مراجعه کنندگان برای اهدای خون به این پایگاه افزایش چشمگیری داشته است، افزود: در شب تاسوعا نیز 155 زنجانی اقدام به خون‌دهی در این مرکز کرده‌اند.
وی همچنین یادآور شد: در روز تاسوعا نیز 282 نفر موفق به خون‌دهی در پایگاه انتقال خون زنجان شده‌اند.
مدیر پایگاه انتقال خون زنجان در ادامه با اشاره به مراجعه 400 نفری زنجانی‌ها در روز عاشورا اضافه کرد: از مجموع مراجعه کنندگان به این پایگاه 366 نفر موفق به خون‌دهی شده‌اند.
وی با بیان اینکه بیشترین میزان خون‌های اهدایی مربوط به گروه خونی O مثبت بوده است، اضافه کرد: کمترین میزان خون‌های اهدایی نیز در گروه خونی AB منفی بوده است.
لازم به ذکر است، بنا به گفته مسئولان انتقال خون زنجان در حال حاضر 70 بیمار مبتلا به تالاسمی از فرآورده‌های خونی پایگاه انتقال خون زنجان استفاده می‌کنند.
در حال حاضر بیشترین مصرف خون‌های اهدایی در پایگاه انتقال خون در جراحی‌های قلبی و عروقی و جراحی‌های ناشی از تصادفات نیز یکی از مواردی است که  بیشترین مصرف خون‌های اهدایی در این زمینه مصرف می‌شود.
بیماران هموفیلی نیز از افرادی هستند، که به صورت مستمر از فرآورده‌‌های خونی پایگاه انتقال خون زنجان استفاده می‌کنند.
اهدای خون یکی از اقداماتی است که تاثیر مثبتی در شرایط جسمانی و خون‌سازی بهتر افراد می‌کند و افراد می‌توانند با خون‌دهی به یاری بیماران و نیازمندان خون پرداخته و از فواید اهدای خون از اجر معنوی این عمل خدا پسندانه بهره‌مند شوند.
در حال حاضر اهدای خون در استان زنجان به علت اطلاع‌رسانی خوب مسئولان پایگاه انتقال خون زنجان با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده و بسیاری از افراد در استان زنجان به اهدای خون به صورت مستمر می‌پردازند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول