اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تاسوعا و عاشورای حسینی؛

اهدای خون در مشهد 4 درصد افزایش یافت

خبرگزاری فارس: سازمان انتقال خون خراسان رضوی از افزایش چهار درصدی اهدای خون در تاسوعا و عاشورا در مشهد خبر داد.

اهدای خون در مشهد 4 درصد افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی، در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی سال جاری تعداد دو هزار و 932 نفر به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کرده که از این میان تعداد دو هزار و 253 نفر موفق به اهدای خون شدند.
بنابر این گزارش تعداد داوطلبان اهدای خون خراسان نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد رشد و تعداد اهداکنندگان خون سه درصد افزایش داشته است.
همچنین در این گزارش تعداد داوطلبان اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورای سال جاری در مشهد مقدس دوهزار و34 نفر و تعداد اهداکنندگان خون هزار و 481نفر ذکر شده که تعداد اهداکنندگان خون مشهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش را نشان می‌دهد.
در میان شهرستان‌های استان بعد از مشهد مقدس شهرستان نیشابور با 240نفر داوطلب و 208نفر اهداکننده خون، بیشترین استقبال از این اقدام خداپسندانه را داشته که تعداد اهداکنندگان خون آن شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46 درصد رشد داشته است.
روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی ضمن تشکر از استقبال پرشور عزاداران حسین‌ابن‌علی(ع) از معروف پسندیده و ایثارگرانه اهدای خون در این ایام و آرزوی قبولی سوگواری پیروان آن حضرت از زائران و مجاوران حضرت ثامن‌الحجج(ع) و به ویژه عزیزانی که در ایام تاسوعا و عاشورا موفق به پذیرش برای اهدای خون نشده‌اند درخواست کرد که با توجه به ادامه سردی هوا و نیاز مستمر بیماران به همه گروه‌های خونی، در روزهای آینده با مراجعه به پایگاه‌ها و اهدای خون، بیماران نیازمند به این ماده حیاتی را یاری رسانند. براساس این اطلاعیه روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی پایگاه‌های اهدا خون در مشهد مقدس صبح از ساعت 7:45 تا 12:45و عصر از ساعت 14 تا 18:30 آماده پذیرش داوطلبان نیکوکار اهدا خون است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول