اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به افزایش حجم مراجعات انجام می‌شود؛

صدور کارت نوبت‌ برای مراجعان اهدای خون در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه انتقال خون استان زنجان گفت: پایگاه انتقال خون زنجان از چند سال پیش اقدام به صدور کارت برای نوبت دهی مراجعان کرده است، تا آنها به هنگام نیاز پایگاه به خون برای خون‌ دهی اقدام کنند.

صدور کارت نوبت‌ برای مراجعان اهدای خون در زنجان
محمد نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه عمر برخی فرآورده‌های خونی در حدود سه روز است، اظهار داشت: پس از پایان این سه روز، فرآورده خونی مورد نظر در واقع اوت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نیازهای خونی در مواقع عادی ثابت است، افزود: مراجعات مردمی برای اهدای خون در ایام محرم افزایش قابل توجهی می‌یابد.
مدیر پایگاه انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه در ایام محرم درخواست‌هایی برای استقرار اکیپ در اماکن خاص وجود دارد تا این اکیپ‌ها اقدام به خون گیری از داوطلبان کنند، تصریح کرد: از چند سال پیش پایگاه انتقال خون اقدام به صدور کارت نوبت‌دهی به مراجعان کرده است، که هر سال روند استقبال مردم بهبود یافته است.
وی تاکید کرد: روند نوبت‌دهی به مراجعان خون‌دهی از زنجان آغاز شده و در آستانه همه‌گیر شدن در کشور است.
نوری، توجیه افراد مراجعه کننده در ایام محرم را مهم‌ترین راه برای راضی کردن آنها برای خون‌‌دهی در ایامی به غیر از محرم و در واقع به هنگام وجود نیاز اعلام کرد.
وی از تصمیم پایگاه انتقال خون استان زنجان برای مراجعه به هیئت‌های مذهبی و اماکن خاص خبر داد و گفت: این امر در راستای راهنمایی مردم برای مراجعه به پایگاه انتقال خون و خون دادن در ایام دیگر سال به ویژه ایامی مانند ماه رمضان که مراجعات مردم برای خون‌دهی کم است، صورت می‌گیرد.
شایان ذکر است، بر اساس آمارهای ارائه شده در هشت ماه سال جاری میزان خون‌گیری پایگاه انتقال خون استان زنجان 14 هزار و 191 واحد بوده است که نسبت به سال گذشته 12.5 درصد افزایش داشته است، 51 درصد از اهدا کنندگان از اهداکنندگان مستمر پایگاه انتقال خون زنجان بوده‌اند که نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش را نشان می‌دهد.
تولید خون و فرآورده‌های خونی در هشت ماهه سال جاری 37 هزار و 847 واحد بوده است و ارسال خون و فرآورده‌های خونی به سایر استان‌ها نیز با 17 درصد رشد به 8 هزار و 320 واحد رسیده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول