اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سابق انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه مازندران:

انتقاد از رئیس دانشگاه در دوران سازندگی مخالفت با نظام تلقی می‌شد

خبرگزاری فارس: دبیر سابق انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه مازندران به برخی تندروی‌هایی که در دوران سازندگی انجام می‌شد اشاره کرد و گفت: در این دوره، انتقاد از شخصی همانند رئیس یک دانشگاه را به مانند مخالفت با نظام می‌دانستند و جلوی هرگونه انتقاد را می‌گرفتند.

انتقاد از رئیس دانشگاه در دوران سازندگی مخالفت با نظام تلقی می‌شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، مراسم بزرگداشت روز دانشجو شب گذشته با تلاش انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه مازندران در قالب سلسله برنامه‌های سینما دانشجو با حضور فعالان دانشجویی بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی و اجتماعی واقع در پردیس دانشگاه مازندران برگزار شد.
این برنامه با اولین اکران مستند "آذرخش" در دانشگاه‌های کشور که جدیدترین تولید مرکز مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است و موضوع آن بررسی واقعه 16 آذر سال 1332 است، آغاز شد.
دبیر سابق انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه مازندران در این مراسم با اشاره به تعریف تئوریک دانشجو گفت: امروزه دانشجویان دغدغه‌هایی را در ذهن خود دارند که سطح این دغدغه‌ها خیلی پایین‌تر از دغدغه‌هایی است که دانشجویان با توجه به رسالتی که در راستای ایجاد رشد و توسعه کشور دارند، باید داشته باشند.
سعید حاجی‌پور با اشاره به انفعال‌هایی که جنبش دانشجویی در سال‌های گذشته از خود نشان داده، گفت: این انفعال‌ها به گونه‌ای بود که این دانشجویان بر روی خواسته‌های خود نمی‌توانستند پافشاری کنند و بر اساس سیاست‌هایی که در جامعه جاری بود اقدامات خود را هماهنگ می‌کردند و به جای اینکه برنامه‌ساز باشند، برنامه‌پذیر بودند.
وی در این باره به برخی تندروی‌هایی که در دوران سازندگی انجام می‌شد اشاره کرد و گفت: در نتیجه این تندروی‌ها انتقاد از شخصی همانند رئیس یک دانشگاه را به مانند مخالفت با نظام می‌دانستند و جلوی هرگونه انتقاد را می‌گرفتند.
حاجی‌پور با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 2 هزار کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌های سراسر کشور انجام شده و فقط هشت کرسی آن در دانشگاه مازندران بوده است، از برگزاری نادرست این کرسی‌ها به ویژه در دانشگاه مازندران انتقاد کرد.
مسئول سابق کانون تحلیل و بررسی دانشگاه مازندران و سردبیر نشریه دانشجویی هوای تازه نیز ابراز داشت: دانشجویان باید از قالب محدودی که به عنوان شخص دانشجو در بین عامه دانشجویان وجود دارد جدا شوند و مطالعات خود را از خواندن صرفا چند جزوه و کتاب درسی فراتر نهاده و از کتاب‌های خوبی که در زمینه‌های مختلف وجود دارد استفاده کنند.
فرزاد حسینی خواندن کتاب‌های شهید مطهری را برای شکل‌گیری مناسب پایه‌های ذهنی دانشجویان بسیار لازم دانست و افزود: باید تلاش کنیم با تشکیل مناسب کرسی‌های آزاداندیشی که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است علاوه بر ایجاد فضایی برای بیان نظرات گوناگون قدرت تحلیل دانشجویان را نیز بالا ببریم.
وی گفت: باید سعی کنیم با تقابل افکاری همچون افکار شهید مطهری و شهید شریعتی کرسی‌های آزاد اندیشی را جانی تازه ببخشیم و باید توجه داشت که در فعالیت‌های دانشجویی باید به صورت مکتبی وارد شد و مبارزه‌ای که غیرمکتبی و بدون بینش صحیح صورت بگیرد به شکست ختم خواهد شد.
به گزارش فارس، در ادامه این برنامه نیز برخی از فعالان دانشجویی دانشگاه مازندران مواضع و نظرات خود را درباره فعالیت‌های جنبش دانشجویی و مسائل مختلف دانشجویان بیان کردند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول