اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90 ‌ـ 89؛

6 اختراع توسط استادان و دانشجویان دانشگاه تفرش ثبت می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش از ثبت شش اختراع توسط استادان و دانشجویان این دانشگاه در سال90-89 خبر داد.

6 اختراع توسط استادان و دانشجویان دانشگاه تفرش ثبت می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، دوستعلی مژده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  هفته پژوهش از  22 تا 28 آذر ماه با شعار «اقتصاد دانش بنیان، پیشران جهاد اقتصادی» آغاز می‌شود که در این هفته برنامه‌های مختلف پژوهشی توسط این دانشگاه به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.
وی با اشاره به اختراعات سال جاری پژوهشگران این دانشگاه تصریح کرد: ساخت قالب لغزنده برای اجرای دیوارهای بتنی موسوم به 3D خود پاکن‌های نانو فناوری تولید برق توسط لامپ‌های کم مصرف، طراحی و ساخت نرم افزار تشخیص اذان به افق شهرهای مختلف و ساخت دستگاه هوشمند کنترل کیفی در دستگاه‌های پرس با قابلیت دارا بودن سیستم ایمنی از مهم‌ترین اختراعات دانشجویان و استادان این دانشگاه  در سال جاری است.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه هفته پژوهش و فن بازار در تهران اظهار کرد: این اختراعات به همراه 40 مقاله ISI و علمی پژوهشی و بیش از 30 پایان‌نامه برتر در دوازدهمین دوره نمایشگاه هفته پژوهش و فن بازار که از 22 تا 28 آذر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، به نمایش گذاشته می‌شود.
سرپرست معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش با بیان اینکه تاکنون بیش از 9 پروژه کلان ملی توسط معاونت پژوهشی دانشگاه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شده است، خاطر نشان کرد: از این تعداد دو طرح در مرحله تصویب نهایی  و مابقی در حال بررسی است.
به گفته وی شرکت در دوازدهمین دوره نمایشگاه هفته پژوهش و فن بازار، تقدیر از استادان و دانشجویان پژوهشگر برتر، تقدیر از پژوهشگران صاحب طرح در زمینه صنعت و تکنولوژی از برنامه‌های هفته پژوهش در این دانشگاه است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول