اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان قزوین خبر داد:

اختصاص 20 میلیارد ریال به طرح جامع امامزاده حسین (ع)

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از اختصاص 20 میلیارد ریال برای اجرای طرح مرمت، بازسازی و توسعه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) در قزوین خبر داد.

اختصاص 20 میلیارد ریال به طرح جامع امامزاده حسین (ع)
حجت‌الاسلام جواد مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: برای اجرای طرح مرمت، بازسازی و توسعه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) در قزوین حدود 2 میلیارد تومان تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر اقداماتی نظیر کف‌سازی و ترمیم سنگ‌های میراثی در طرح جامع امامزاده حسین (ع) قزوین انجام شده است و فاز دوم کار تکمیل کف‌سازی سنگ ضلع جنوبی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: طرح جامع بیرونی نیازمند تملک پلاک‌های ثبتی اطراف دارد که این کار سختی با بودجه موجود است ولی برای اجرای طرح توسعه باید صورت گیرد.
وی تصریح کرد: شهردار قزوین پیشنهاد داده است که با قسمتی از این وجه، تملک انجام شود و با قسمتی از وجه نیز بحث تعمیر را داشته باشیم و بعد شهرداری می‌تواند از جایی مبلغی را تزریق کند، البته این رقم، بالا نیست.
مرادی عنوان کرد: آنچه ارزش دارد زنده کردن مصوبه دولت است که اگر بتوانیم در سفر بعدی رئیس جمهور به استان این مصوبه را زنده کرد که 22 میلیارد تومان است، می‌توان با آن رقم کاری کرد ولی با بودجه تخصیصی موجود شاید بتوان فقط در داخل کاری انجام داد.
وی تأکید کرد: وضعیت گنبد آستان مقدس امامزاده حسین (ع) وضعیت خوبی ندارد و با برف و باران نیز ممکن است مشکلاتی ایجاد شود بنابراین لازم است بودجه لازم برای طرح مرمت، بازسازی و توسعه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین اختصاص یابد. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اهمیت نگهداری موقوفه و احیای آن اظهار کرد: ما زمین‌های موقوفی خوبی داریم و در اطلس سرمایه‌گذاری که تهیه کرده‌ایم از زمین‌ها عکس‌برداری کرده و شرایط سرمایه‌گذاری را زیر آن ثبت می‌کنیم و به ادارات و دستگاه‌ها می‌دهیم و هر سرمایه‌گذاری که برای احیای موقوفه آمادگی دارد ما نیز مساعدت کرده تا در راستای احیا و نگهداری موقوفه گام برداشته شود و مردم نیز شاهد این امر باشند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول