اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

محدودیتی برای راه‌اندازی مراکز فرهنگی بقاع نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: محدودیتی برای راه‌اندازی مراکز فرهنگی قرآنی بقاع وجود ندارد.

محدودیتی برای راه‌اندازی مراکز فرهنگی بقاع نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌السلام علی مصائبی پیش از ظهر امروز در گردهمایی امنا و متولیان بقاع متبرکه و عزاداران حسینی شهرستان خوی که در امامزاده بهلول این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بقاع متبرکه استان آذربایجان غربی از سال جاری به  قطب‌های فرهنگی تبدیل می‌شوند.
وی افزود: این طرح با توجه به رسالت و ماموریت سازمان اوقاف و امور خیریه در برگزاری مراسم عزاداری، ترویج قرآن و معارف اسلامی بر اساس نیات واقفان خیراندیش و ایجاد بسترهای مناسب و ظرفیت موجود در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.
به گفته این مسئول محدودیتی در راه‌اندازی مراکز فرهنگی قرآنی بقاع نیست و در گام نخست این تعداد مرکز در بقاع شاخص راه‌اندازی می‌شود.‌
این مسئول ادامه داد: ایجاد مراکز فرهنگی و تاسیس کتابخانه از محورهای اصلی این طرح در بقاع متبرکه است که تا پایان سال جدید در پنج امامزاده در آذربایجان غربی اجرا می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: از طرح تبدیل بقاع متبرکه آذربایجان غربی به مراکز فرهنگی تا پایان سال آینده بهره‌برداری می‌شود.
مصائبی تاکید کرد: با بهره‌برداری از این طرح برای 100 نفر از فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
این مسئول در ادامه با اشاره به وجود 135 موقوفه در شهرستان خوی ادامه داد: با داشتن 135 موقوفه در شهرستان خوی این شهرستان قطب اول موقوفات استان بوده که با استفاده از درآمد حاصل از این موقوفات برای هزار و 200 نفر نیازمند این شهرستان در ایام عزاداری ماه محرم اطعام داده شد.
وی اضافه کرد: همچنین از این درآمدها بالغ بر 2 میلیارد ریال به هیئت‌های عزاداری حسینی و مراکز قرآنی کمک می‌شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول