اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین:

40 درصد خادمان بقاع قزوین دانشجو هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: بیش از 40 درصد از خدام افتخاری بقاع متبرکه استان قزوین دانشجو هستند.

40 درصد خادمان بقاع قزوین دانشجو هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت‌الاسلام جواد مرادی در نخستین همایش خدامان دانشجوی افتخاری بقاع و اماکن متبرکه استان قزوین اظهار داشت: به منظور ارتباط مطلوب و مناسب با تمامی اقشار جامعه به ویژه قشر دانشجو اقدام به تشکیل کار گروه ویژه‌ای با همین عنوان کردیم.
وی ادامه داد: در نظر داریم با شنیدن نظرات انتقادات و پیشنهادهای قابل اجرای شما و افکار پویا و شور و نشاط جوانی و انگیزه بالا خدمت به این ذوات مقدسه که اکنون در بین شما می‌بینم، بتوانیم همگی با هم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع و اماکن متبرکه به قطب‌های فرهنگی گام برداریم.
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: مقامی را که امروز شما دارید خداوند سبحان به کمتر کسی عنایت می‌کند، مقام خادمی امامزادگان معصوم (ع) از هر پُست و مقامی گرانبهاتر است.
وی خاطرنشان کرد: کسی که امروز پائین‌ترین کارها را در امامزاده انجام می‌دهد بی‌شک بیشترین اجر و پاداش را نصیب خود می‌کند بنابراین مسئولیتی که اکنون شما در اداره و خدمت‌رسانی به زائران دارید بسیار سخت و سنگین است و مطمئن باشید که در قبال انجام درست این مسئولیت سخت و سنگین اجر و پاداشی بیشمار در دنیا و آخرت نصیب خود می‌کنید.
مرادی عنوان کرد:  عقیده و اعتقاد بنده و همکارانم بر این اصل استوار است که درب ذوات مقدس همیشه و برای همه با هر نوع پوشش ظاهری گشوده باشد و همه اقشار مردم از غنی، فقیر و با هر گرایش سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... حق استفاده از این اماکن متبرکه را دارند و هیچ کس تحت هر عنوانی حق جلوگیری و ممانعت از ورود آنان را ندارد مگر اینکه یقین داشته باشد ورود برخی افراد سبب ایجاد مزاحمت و ... برای سایر زائران و مجموعه را دارد.
مسئول هسته دانشجویی خدام افتخاری بقاع و اماکن متبرکه استان قزوین در ادامه بیان کرد: هسته دانشجویی خدّام افتخاری از ماه مبارک رمضان سال 89 با هدف معرفی بقاع متبرکه شاخص و تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع و اماکن متبرکه به قطب‌های فرهنگی شکل گرفت و با سازماندهی و برنامه‌ریزی اقدام به جذب خدّام افتخاری از بین دانشجویان علاقمند کردیم.
محمدرضا امام‌قلی ادامه داد: طبق تصمیم اعضاء هسته دانشجویی خدام افتخاری بقاع و اماکن متبرکه استان آستان مقدس امامزاده حسین(ع) به عنوان پایلوت شروع فعالیت خدام دانشجو انتخاب گردید و بعد از جذب دانشجویان علاقمند، در امورات عمرانی، فرهنگی و سایر عرصه‌هایی که خود اعلام آمادگی کردند به کارگیری شدند.
وی تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته توسط هسته دانشجویی در قالب فعالیت‌های علمی، هنری، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی انجام پذیرفت؛ همچنین احیای نیمه شعبان، احیای شب‌های قدر، ویژه برنامه تحویل سال نو و سایر برنامه‌های مناسبتی، وبلاگ نویسی، راه‌اندازی گروه تئاتر و سرود کلاس‌های درسی و آموزشی و ...  تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های شاخص این هیئت است.
اجراء تئاتر و همچنین انجام مراسم قرعه‌کشی برای معرفی نفرات انتخابی به سفر مشهد مقدس و همچنین ضیافت نهار از دیگر برنامه‌های این همایش بود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول