اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بوشهر:

هدف افزایش مبلغ جریمه‌ها، نظم ترافیکی است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت: هدف از افزایش مبلغ جریمه‌ها، افزایش نظم ترافیکی، کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی است.

هدف افزایش مبلغ جریمه‌ها، نظم ترافیکی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فتح الله بحرینی جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس قانون جدید رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، از اول دی مبلغ جرائم رانندگی افزایش می‌یابد.
 وی افزود: جریمه سرعت و سبقت غیرمجاز حرکات مخاطره آمیز و عبور از چراغ قرمز 100هزار تومان، عبور ممنوع 50 هزار تومان، توقف دوبله، استفاده نکردن از کلاه ایمنی 30 هزار تومان و توقف غیرمجاز 20 هزار تومان است.
 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر اضافه کرد: استفاده از تلفن همراه نیز در سرعت 60 کیلومتر به بالا 50 هزار تومان و کمتر از 60 کیلومتر 30 هزار تومان جریمه دارد و جریمه نبستن کمربند ایمنی در بزرگراه‌ها و شهرهای بزرگ 30 هزار تومان و در شهرهای کوچک 15 هزار تومان است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر، هدف از افزایش مبلغ جریمه‌ها را افزایش نظم ترافیکی، کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی عنوان کرد.
بحرینی تصریح کرد: به ماموران تذکر داده‌ایم که در زمان توقیف موتورسیکلت‌ها حرمت شهروندان رعایت شود، از تعقیب آنها خودداری کرده و ابتدا موتورسواران را به حاشیه مسیر هدایت و سپس نسبت به بررسی مدارک و توقیف موتورسیکلت اقدام کنند.
وی ادامه داد: اما این در حالی است که گاهی ماموران گزارش می‌کنند که با وجود این اقدامات، برخی اوقات موتورسواری با قصد عبور از ماموری که مقابل وی ایستاده خطراتی را برای ماموران ایجاد کرده است.
فرمانده پلیس راهور بوشهر بیان کرد: اجرای طرح توقیف موتورسیکلت‌های متخلف جزو وظایف نیروی انتظامی است که در صورت بی‌توجهی به آن، باید پاسخگوی مراجع نظارتی باشیم اما نمی‌دانیم چرا برخی نسبت به سلامت خود و امنیت دیگران توجه کافی ندارند و وقتی اعلام می‌شود آنهایی که با کلاه ایمنی و سرعت آرام دارند، در اولویت توقیف نیستند، باز هم برخی به این موضوع توجه نمی‌کنند.
وی گفت: هدف ما این است که در گام اول برای بهبود شرایط ترافیکی، فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی را میان موتورسواران جا بیندازیم، از این رو ماموران به این دسته از موتورسواران کاری ندارند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول