اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان شمالی:

صادرات خراسان شمالی به 128 میلیون دلار رسید

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان شمالی گفت: صادرات این استان به خارج از کشور امسال تاکنون به 128 میلیون دلار رسیده است.

صادرات خراسان شمالی به 128 میلیون دلار رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسن قلی‌زاده عصر امروز در آیین معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن، تجارت خراسان شمالی اظهار داشت: امسال سهم استان در صادرات 96 میلیون دلار پیش بینی شده بود که با تلاش تولید کنندگان و صادر کنندگان این موفقیت برای استان رقم خورد.
وی با اشاره به اینکه افزایش صادرات با وجود تحریم‌ها علیه کشورمان همچنان در حال رشد است، اظهار امیدواری کرد تا با ادغام وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت بخش صادرات توسعه یابد.
قلی‌زاده همچنین با اشاره به اینکه تمام این افتخارات مرهون از جان گذشتگی شهدا و رزمندگان است، گفت: این رشادت‌های رزمندگان اسلام موجب شده تا امروز هواپیمای جاسوسی مدرن آمریکا توسط فرزندان غیور ملت شکار شود.
رئیس سابق سازمان بازرگانی خراسان شمالی هم در این آیین با اشاره به اینکه ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در استان از 50 هزار تن در سال 85 اکنون به 300 هزار تن افزایش یافته است، افزود: همچنین تعداد 12 شرکت پخش و 145 اتحادیه در استان طی این مدت شکل گرفته است.
محمدرضا کفاشی با بیان اینکه تعداد مجامع امور صنفی از سه به هفت مجمع افزایش یافته است، اظهار داشت: هم اکنون در تمام شهرستان‌ها مجامع امور صنفی فعال است.
وی با بیان اینکه 22 هزار واحد صنفی در این استان فعالیت می‌کنند، افزود: طی این مدت 17 هزار و 500 نفر از این واحدهای صنفی ملت کارت گرفته‌اند.
به گفته کفاشی؛ با اجرای طرح ثبت سامانه املاک، 875 مشاور املاک تصریح کرد: تاکنون بیش از 12 هزار از اطلاعات مربوط به خرید و فروش در این سامانه ثبت شده است.
وی برگزاری 45 نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های خراسان شمالی را از دیگر فعالیت‌های این سازمان برشمرد و افزود: این استان در زمینه برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم از استان‌های برتر بوده است.
رئیس سابق سازمان بازرگانی خراسان شمالی با اشاره به افزایش میزان صادرات در این استان طی سال‌های اخیر اظهار داشت: میزان صادرات اکنون نسبت به سال‌های گذشته دست کم 5 برابر افزایش یافته و تعداد صادرکنندگان فعال به 50 نفر رسیده است.
وی اعزام هیئت‌های تجاری، تنظیم سند راهبردی استان، پیگیری برای راه‌اندازی اتاق بازرگانی، بانک توسعه صادرات، شرکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور را از دیگر فعالیت‌های این سازمان طی سال‌های اخیر اعلام کرد.
سرپرست سازمان صنایع و معادن خراسان شمالی هم با اشاره به فعالیت 464 واحد صنعتی در خراسان شمالی گفت: این واحدهای صنعتی با 12 هزار و 161 میلیارد راه اندازی شده است.
علی‌اصغر رضازاده میزان اشتغال‌زایی این طرح‌های صنعتی را 14 هزار و 381 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: خراسان شمالی به لحاظ صنعتی رتبه بیست و سوم را در بین استان‌های کشور دارا است.
وی تعداد پروانه های بهره برداری صادر شده در بخش صنعت را 338 مورد برشمرد و افزود: این پروانه‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی صادر شده است.
رضازاده با اشاره به ذخایر معدنی در خراسان شمالی تصریح کرد: عمده ذخایر این استان را باریت، گچ، مرمریت و ... تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از کالاهای صادراتی خراسان شمالی مربوط به بخش صنعت است، گفت:‌ علی‌رغم اجرای طرح‌های هدفمند کردن یارانه‌ها و مشکلات پیش رو، امسال صادرات کالاهای صنعتی از خراسان شمالی به لحاظ وزنی 86 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 167 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.
سرپرست سازمان صنایع و معادن خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه 21 کمیسیون آمایش صنعتی و معدنی در استان انجام شده است، تصریح کرد:‌ این کمیسیون‌ها با هدف رفع مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی برگزار شده است.
آیین معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در تالار اجتماعات مجامع امور صنفی این استان برگزار شد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول