اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سازمان ملی استاندارد:

بازرسی کالاهای چینی قبل از صادرات به ایران الزامی شد

خبرگزاری فارس: روابط عمومی و اموربین الملل سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از الزامی شدن بازرسی کالاهای چینی قبل از صادرات به ایران خبر داد.

بازرسی کالاهای چینی قبل از صادرات به ایران الزامی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مستقر در کرج، طبق تفاهم‌نامه مشترک همکاری، بازرسی کالاهای چینی قبل از صادرات به ایران الزامی شده است.
براساس این گزارش، تفاهمنامه مذکور بین سازمان بازرسی، کیفیت و قرنطینه چین و سازمان ملی استاندارد تحقیقات صنعتی ایران به امضاء رسیده و اجرایی شده است.
چین پس از مصر، اتیوپی و سیرالئون چهارمین کشوری است که کالاهای صادراتی آن قبل از حمل به ایران مورد بازرسی قرار می‌گیرد.
بنابر این گزارش، طبق جدیدترین اطلاعات منتشره از سوی سازمان قرنطینه و بازرسی چین از زمان امضای این تفاهمنامه حجم بازرسی کالاهای صادراتی به ایران دو برابر افزایش یافته است‌.
این گزارش می‌افزاید: این بازرسی در بخش‌های کیفیت، کمیت، سلامت، بهداشت، محیط زیست و غیره در مورد کالاهای صنعتی مندرج در فهرست کالاهای مشمول بازرسی قانونی توسط کشور چین انجام می‌شود.
این گواهی یکی از مدارک قانونی لازم برای ترخیص کالا از ارگان‌های بازرسی جمهوری اسلامی ایران است و این نهادها بر اساس گواهی صادر شده از سوی ارگان‌های بازرسی و قرنطینه چین اقدام به ترخیص کالا خواهند کرد.
براساس این گزارش، گواهینامه صادره پس از اظهار گمرکی و ترک بندر قابل تغییر نبوده و شرکتی که درخواست صدور گواهینامه بازرسی نکرده، کالا هنگام ورود به بندر ایران مرجوع شده یا مشمول پرداخت جریمه از طرف ارگان‌های بازرسی واردات ایرانی خواهد شد .
جلوگیری از صادرات کالاهای تقلبی توسط افراد سودجو و فرصت طلب و ایجاد اختلافات تجاری بین شرکت‌های ایرانی و چینی از دیگر آثار مثبت این تفاهم‌نامه همکاری است.
سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در کرج مرکز استان البرز مستقر است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول