اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشت ماه سال جاری صورت گرفت؛

کاهش 36 درصدی صادرات صنایع‌ دستی همدان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری همدان گفت: در هشت ماه سال جاری شاهد کاهش 36 درصدی صادرات صنایع ‌دستی همدان بودیم.

کاهش 36 درصدی صادرات صنایع‌ دستی همدان
اسدالله بیات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از همدان، از کاهش 36 درصدی صادرات صنایع ‌دستی همدان در هشت ماه سال جاری خبر داد و افزود: در هشت ماه امسال 16 میلیون و 870 هزار و 149 دلار صنایع‌دستی همدان به صورت رسمی و غیر رسمی صادر شد.
وی با بیان اینکه 16 میلیون و 320 هزار و 149 دلار به صورت رسمی صادر شد، افزود: سفال، شیشه دست‌ساز، مجسمه، گل مصنوعی، فرش دستبافت، سنگ حکاکی شده، میز فلزی فرفوژه، مجسمه پلی‌استر و گلدان فلزی از جمله اقلام صادراتی است که به صورت رسمی صادر می‌شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری همدان اظهار داشت: فرانسه، سوئد، قطر، عراق، هلند، امارات، ترکیه، بلغارستان، آلمان، پاکستان و کویت کشورهای میزبان صادرات رسمی صنایع ‌دستی همدان است.
وی بالاترین میزان صادرات صنایع‌دستی را در بخش سفال دانست و گفت: در هشت ماه سال جاری سفال با 12میلیون و 43 هزار و 596 دلار بالاترین میزان صادرات را داشت که به کشورهای فرانسه، سوئد، قطر، عراق، هلند، امارات، ترکیه، بلغارستان و آلمان صادر شد.
بیات میزان صادرات غیر رسمی صادرات صنایع ‌دستی را 550 هزار دلار دانست و گفت: در این مدت سفال و سرامیک به صورت غیر رسمی از بندر گناوه به مقصد امارات متحده عربی صادر شد.
وی بیان کرد: در آبان ماه سال جاری میزان صادرات صنایع‌ دستی همدان 2 میلیون و 168 هزار و 391 دلار بود که 2 میلیون و 136 هزار و 391 دلار به صورت رسمی و 32 هزار دلار به صورت غیر رسمی صورت گرفت.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان تصریح کرد: سفال، فرش دستباف، شیشه دست‌ساز و مجسمه اقلامی هستند که به صورت رسمی به عراق، بلغارستان و کویت صادر شده است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول