اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان:

بیشترین مشکل صنعت کشور مربوط به صادرات است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: امروزه تجاری‌سازی، برندسازی و مسائل مربوط به واردات و صادرات بیشترین دغدغه صنعتگران کشور است.

بیشترین مشکل صنعت کشور مربوط به صادرات است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مرتضی یزدخواستی ظهر امروز در آیین افتتاح ششمین نمایشگاه صنعت، صنایع کارگاهی و ماشین‌آلات استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان علاوه بر موضوع هنر در بخش صنعت نیز وارد شده که پس از جدا شدن استان البرز از استان تهران در این حوزه رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: وجود دو کارخانه فولاد مبارکه و ذوب‌آهن در این استان موجب شده بیش از 63 درصد از تولید فولاد کشور در اصفهان انجام شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان افزود: صنعت در کنار معدن و کشاورزی تا حدودی تمامی فعالیت‌های تولیدی یک جامعه را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به تعریف صنعت در کشور اظهار داشت: مشهورترین تعریفی که از صنعت می‌توان گفت این است که تمامی واحدهایی که در زمینه تولید، توزیع یا مصرف یک محصول و یا در یک محصول مشابه فعالیت می‌کنند، صنعت نامیده می‌شود.
یزدخواستی با اشاره به مشکلات صنعتگران تصریح کرد: امروزه تجاری‌سازی، برندسازی و مسائل مربوط به واردات و صادرات بیشترین دغدغه صنعتگران کشور است.
وی ادامه داد: تکنولوژی که برای فرآیند تولید است دیگر از مشکلات اساسی حوزه صنعت کشور نیست.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: یکی از مواردی که اهمیت بسیار در جامعه دارد و نظر مردم را به خود معطوف داشته ذکر این نکته بوده که صنعت پس از خدمات رتبه دوم اشتغال را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: طبق آماری که در سال جاری مرکز آمار ایران اعلام کرده بالغ بر 31.2 درصد میزان اشتغال در کشور که حدود 4میلیون نفر بوده در حوزه صنعت اتفاق افتاده است.
یزدخواستی از چگونگی افزایش میزان اشتغال سخن گفت و افزود: حضور امروز مسئولان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دنباله‌رو حل شدن مسائل مهمی از قبیل صادرات و واردات است که در این محافل کارگروه‌هایی در این زمینه تشکیل می‌شود.
وی تاکید کرد: افزایش سهم حضور ایران در بازارهای جهانی از طریق شرکت در نمایشگاه‌ها حاصل می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به ادغام دو وزارتخانه صنایع و بازرگانی گفت: ادغام این دو وزارتخانه راه ‌حلی است در راستای مشکلات صنعتگران و اقدامی در زمینه همراه شدن صنعت، تجارت و تجاری‌سازی محصولات است.
وی تصریح کرد: بالغ بر 13 هزار هکتار زمین در اطراف اصفهان آماده استقرار صنایع کارگاهی است که مجموعه کارگاه‌ها و دفاتر اداری را با شرایط ویژه به صاحبان صنایع استان اصفهان واگذار می‌کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول