اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی:

الگوسازی دینی نیازمند برنامه‌ای جامع است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: باید برنامه ای جامع و مستمر برای الگوسازی از آموزه های دینی در جامعه پیاده شود.

الگوسازی دینی نیازمند برنامه‌ای جامع است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، امین رستم‌زاده امروز در نشست تخصصی بررسی الگوهای دینی و نقش آن در غنای فرهنگی دانشگاه اظهار داشت: فرهنگ‌ واقعیات‌ را برای مردم یک جامعه‌، در چشم اندیشه آنها به تصویر می‌کشد و اندیشه آنها نیز به صورت رفتار فردی در جامعه ظهور می‌یابد از این رو می‌توان گفت ریشه فرهنگ را باید در اندیشه افراد جستجو کرد.
وی با بیان اینکه ریشه‌های فرهنگ را باید با ارزش‌های متعالی و اصیل غنی کرد افزود: فرهنگ‌ یک جامعه تعیین‌ می‌کند که چگونه‌ مردم آن جامعه اطلاعات‌ دریافتی‌ از محیط، روش‌ تفسیر و روش‌ مورد استفاده‌ آن‌ها را درک‌ کرده‌ و به‌ کار می‌بندند.
رستم‌زاده ادامه داد: بهره‌گیری نامناسب از الگوهای اصیل و ارزشی دینی، زمینه ابتکار عمل را برای دیگران مهیا می‌کند از این رو باید ارتباط و تعامل دوسویه متخصصان دینی با کارشناسان علوم اجتماعی و فرهنگی صورت گیرد تا برنامه‌های پرمحتوای فرهنگی در سطوحی نظام‌مندتر و برنامه‌ریزی شده‌تر طراحی، تعریف و اجرا شود.
این مسئول با بیان اینکه الگوسازی نیازمند یک روند آموزشی و تربیتی منسجم و کارشناسی‌شده است گفت: باید برنامه‌ای جامع و مستمر برای الگوسازی از آموزه‌های دینی در جامعه پیاده شود تا شاهد جامعه‌ای با آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی کمتر باشیم.
وی با اشاره به عوامل بی‌ثباتی الگوهای مناسب در جامعه تصریح کرد: بی‌توجهی به الهای رفتاری مناسب در جامعه یکی از عوامل بی‌ثباتی الگوها در جامعه است و باید در کنار معرفی و شناساندن الگوها، نحوه عمل به آن الگو را نیز آموزش داد.
رستم زاده خاطرنشان کرد: جوامع اسلامی ناگزیرند معیارهای‌ هویت‌یابی‌ دینى، فرهنگی‌ و اخلاقی را بررسی، احصا و از ظرفیت‌ها و قابلیت آن نهایت بهره را ببرند.
وی با بیان اینکه بهره‌گیری نامناسب از الگوهای ارزشی، ابتکار عمل را برای بیگانگان فراهم می‌کند بیان کرد: هجمه فرهنگی در عصر جدید با هویتی بدیع شروع به بازآفرینی کرده و تقابل کنونی فرهنگ‌ها در زمان حاضر، به وسیله تبلیغات و برنامه‌های صوری فرهنگی صورت نمی گیرد.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: هویت‌ هر ملتی‌ را باید‌ در ریشه‌های‌ ارزشی، اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و‌ تاریخ‌ آن‌ مردم‌ جستجو کرد که ایران اسلامی در تمام این زمینه‌ها دارای فرهنگی غنی بوده و قابل صادرشدن است.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول