اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد:

ارتقای فرهنگ دینی بدون کتاب ممکن نیست

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بدون حمایت جدی از فعالیت‌های فرهنگی با محوریت کتاب نمی‌توانیم شاهد ارتقای معرفت و فرهنگ دینی باشیم و ارتقا معرفت دینی هدف اصلی برگزاری نمایشگاه کتاب است.

ارتقای فرهنگ دینی بدون کتاب ممکن نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بهمن دری ظهر امروز در آیین گشایش ششمین نمایشگاه کتاب خوزستان در محل نمایشگاه دائمی اهواز اظهار داشت: ماه محرم ماه قدر دانستن ارزش‌هاست که در شناخت بهتر فلسفه قیام امام حسین (ع) به کتاب و محوریت مطالعه نیاز داریم.
وی به تحقیقات 10 ساله یکی از دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی برای شناخت مؤلفه‌های مقابله با نظام اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی در تحقیق یک دهه‌ای خود با هدف محدود کردن توسعه انقلاب اسلامی و فروپاشی آن به صورت اساسی تحقیقات و مطالعات گسترده‌ای را انجام داد و نتیجه آن را در اختیار رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار داد که محوریت و موضوع آن بر سه اصل دینداری مردم ایران، ولی فقیه و ارزشمداری فرهنگ عاشورا بود به طوری که آنها در یک جمله نتیجه این تحقیقات را این‌گونه بیان کردند و تا زمانی که فرهنگ محرم و عاشورا به‌عنوان یک تکیه‌گاه عظیم برای ملت ایران محسوب می‌شود، امکان غلبه بر ملت ایران وجود ندارد.
دری از پایبندی به فرهنگ نبوی، علوی، حسینی، جعفری، رضوی و مهدوی به‌عنوان مؤلفه‌های پایداری و برقراری حاکمیت اسلام و راه روشن ائمه اطهار یاد کرد و افزود: فرهنگ عاشورا ملت ما را از توطئه‌ها و ترفندهای مختلف نجات داده و سبب شده است که بسیاری از ابزارهای نظام استکباری برای محدود کردن و تضعیف نظام اسلامی ما خنثی شده و ناکارآمد جلوه کند.
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از ابزارهای مهم شناخت واقعی این فرهنگ ارزشمند را کتاب و کتابخوانی توصیف کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها در فرمایشات خود به جایگاه رفیع کتاب و اهمیت مطالعه اشاره کردند و بر ارزش‌های آن تاکید داشتند.
وی با اعلام اینکه ریشه متقن بسیاری از هنرها و فعالیت‌های حوزه فرهنگی کتاب و کتابخوانی است، خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم این اهداف را پیاده کنیم باید به تقویت حوزه کتاب و کتابخوانی روی آوریم چرا که زیرساخت تولید یک فیلم، برنامه هنری و موسیقی کتاب و جایگاه ارزش‌مدار آن است.
دری با اعلام اینکه رهبر معظم انقلاب بیش از 70 درصد مطالب و صحبت‌های خودشان را در حوزه فرهنگی معطوف به کتاب و ارزشمندی آن قرار داده است، اضافه کرد: همه این تاکیدات نشان می‌دهد که حوزه مطالعه و کتاب و کتابخوانی حوزه اساسی و ریشه‌ای در بخش فرهنگی است و نباید مورد غفلت قرار گیرد.
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز خرسندی از برگزاری ششمین دوره نمایشگاه کتاب در خوزستان گفت: برنامه نمایشگاه و پیش‌بینی مقدمات آن اعم از اسم‌نویسی، پذیرش، دعوت از ناشران و ساماندهی آنها کار بسیار سنگینی است و مهم‌تر از این موضوعات بحث مراقبت از محتوای کتاب در این نمایشگاه‌ها است چرا که ما در بحث مراقبت از محتوای کتاب بسیار حساس هستیم و تلاش می‌کنیم با یک کار تلفیقی سلبی و ایجابی به گونه‌ای نمایشگاه‌ها را برگزار کنیم تا استفاده مفید از آن بشود.
همچنین در این مراسم نماینده ولی فقیه در خوزستان ضمن تشکر از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر ضرورت برگزاری چنین نمایشگاه هایی در استان تاکید کرد و گفت: نمایشگاه کتاب فرصت با برکتی است که تقدیم مردم استان خوزستان می‌شود.
آیت‌الله موسوی جزایری اظهار داشت: نمایشگاه امسال از لحاظ تعداد ناشران و کتب عرضه شده و همچنین زیر بنا بسیار مطلوب و مناسب است به طوری که این نمایشگاه از لحاظ توسعه کار و فعالیت قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست.
 وی با اشاره به تخفیف 40 درصدی در نمایشگاه این تخفیف را مناسب دانست و گفت: مردم از این فرصت استفاده کنند و برای ارتقای فرهنگ عمومی از کتب نمایشگاه استفاده کنند.
جزایری بر ضرورت ایجاد فضای کاملاً معنوی و عطرآگین به یاد ائمه اطهار و شهدا تاکید کرد و گفت: از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و سایر مسئولان کشوری و استانی که برای راه اندازی نمایشگاه تلاش کردند، تشکر می‌کنم.
ششمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان از 19 الی 25 آذرماه سال جاری صبح‌ها از ساعت 9 الی 12:30 و عصرها از ساعت 16 الی 22 در محل نمایشگاه دائمی استان خوزستان برپا می‌شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول