اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اعلام کرد:

استقبال شهروندان خراسان شمالی از طرح جمع‌آوری معتادان

خبرگزاری فارس: جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر و کارتن خواب مورد استقبال شهرندان این استان قرار گرفته است.

استقبال شهروندان خراسان شمالی از طرح جمع‌آوری معتادان
محمدرضا یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه این طرح از ابتدای هفته جاری آغاز و تا پایان این هفته ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: بیش از 50 معتاد پرخطر و کارتن خواب در این استان در اجرای طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر و تابلو جمع‌آوری شدند.
وی با بیان اینکه از مجموع افراد دستگیر شده 18 نفر به اردوگاه کاردرمانی بجنورد انتقال یافتند، تصریح کرد: بقیه افراد دستگیر شده نیز با هماهنگی دادستان برای ترک اعتیاد به مراکز مجاز معرفی شدند.
یزدان‌پناه با اشاره به اینکه این طرح طی ماه‌های گذشته نیز در دو مرحله در خراسان شمالی انجام شد، افزود: در این ارتباط 86 معتاد پرخطر و کارتن خواب در استان جمع آوری شدند.
وی اجرای طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر و کارتن خواب در خراسان شمالی را با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: این طرح که با هماهنگی دادستانی و توسط پلیس به اجرا در می‌آید، بر اساس آن معتادان پرخطر و تزریقی که در محل‌های مختلف تجمع داشته، جمع آوری می‌شوند.  
جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با بیان اینکه این طرح بر اساس پروتکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به اجرا در می‌آید، تصریح کرد: پاک سازی محیط اجتماعی از آسیب‌ها، تحت درمان قرار دادن این بیماران و پاسخگویی به درخواست‌های شهروندان مبنی بر جمع آوری این افراد از سطح محله‌ها و خیابان‌های مناطق شهری و روستایی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
وی اضافه کرد: بر اساس این طرح معتادان پر خطر پس از جمع آوری و انجام مراحل قانونی به مراکز ترک اعتیاد مجاز معرفی شدند.
به گفته یزدان‌پناه، طرح جمع آوری معتادان پرخطر و کارتن خواب با مشارکت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، پلیس مواد مخدر و دادستانی در سطح خراسان شمالی تداوم خواهد داشت.      
وی با تاکید بر اینکه یکی از علل شایع بروز بیماری‌های خطرناکی چون ایدز استفاده از سرنگ‌ها به صورت چند بار مصرف و روش تزریقی توسط معتادان پرخطر است، افزود: هم اکنون اعتیاد تزریقی شایع‌ترین راه انتقال بیماری ایدز است.
جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با بیان اینکه ایدز یک بیماری جدی و کشنده است و درمان قطعی ندارد، تصریح کرد: بر همین اساس باید برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، پیشگیری‌های لازم را انجام داد.
وی اعتیاد تزریقی را موجب در معرض خطر قرار گرفتن سایر افراد دانست و گفت: از این رو باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.
یزدان‌پناه با تاکید بر اینکه امروزه مواد مخدر مهم‌ترین بلای قرن به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: اعتیاد سرمنشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی بوده و بیشتر معضلات اعم از سرقت، قتل و ... ریشه در اعتیاد دارد.
وی بر پیشگیری و ارائه آموزش‌های آثار سوء مصرف مواد مخدر در جامعه تاکید کرد و گفت: البته این شورا با این رویکرد تاکنون هزاران دوره آموزشی را در سطح استان برای کارکنان دستگاه‌ها، دانشجویان، دانش آموزان و خانواده‌ها برگزار کرده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول