اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش درمان سوء‌ مصرف مواد‌ محرک آمفتامین:

دارو‌ درمانی در درمان معتادان به شیشه موثر نیست

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش درمان سوء‌مصرف مواد‌ محرک آمفتامین در اصفهان گفت: دارو‌درمانی در راستای درمان افراد معتاد به شیشه یا آمفتامین نقش چندانی ندارد و این بیماران به روش‌های روان‌درمانی نیاز دارند.

دارو‌ درمانی در درمان معتادان به شیشه موثر نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آرش قدوسی ظهر امروز در دومین روز از همایش درمان سوء ‌مصرف مواد‌ محرک آمفتامین با عنوان شیشه اظهار داشت: نحوه مصرف مواد روان‌گردان در طول سال‌های مختلف در اجتماع متغیر و متحول شده است و امروزه مصرف شیشه به عنوان یک پدیده جدید در تمام دنیا به میزان بسیاری افزایش یافته است.
وی به رشد تعداد افراد درگیر این معضل اجتماعی اشاره کرد و افزود: درمان‌گران اعتیاد باید نحوه درمان این بیماران را شناسایی کنند و آموزش‌های علمی و تخصصی باید به این افراد ارائه شود.
دبیر علمی همایش درمان سوء ‌مصرف مواد‌ محرک آمفتامین در اصفهان با اشاره اینکه هم‌اکنون این همایش با هدف آموزش و ارتقای سطح آگاهی‌های این افراد در اصفهان در حال برگزاری است، تصریح کرد: براساس مطالعات علمی دارو‌ درمانی در این زمینه موثر نیست و انجام یک روان‌درمانی مناسب برای این بیماران از نیاز‌های جامعه امروز است.
وی با بیان اینکه ساختار این روان ‌درمانی در خارج از کشور شناسایی و طراحی شده است، اضافه کرد: در حال حاضر در ایران روشی برای درمان معتادان به نام روان‌ درمانی ساختاری فشرده طراحی شده که با ساختار طراحی شده در خارج از ایران متفاوت است.
قدوسی با اشاره به اینکه این روش‌ها به صورت علمی بررسی شده‌اند، تاکید کرد: اساتید و طراحان این روش باید تمام درمان‌گران اعتیاد را به صورت علمی و تخصصی در این زمینه آموزش بدهند و درمان مصرف شیشه با استفاده از آموزش‌های این افراد محقق می‌شود.
وی با بیان اینکه ماده مخدر شیشه جنبه‌های روانی افراد را در بر می‌گیرد، گفت: کنترل و جلوگیری از افزایش رشد مصرف شیشه در سطح جامعه با درمان ابعاد روانی معتادان محقق می‌شود و نیاز‌های روانی این افراد باید مورد توجه قرار بگیرد.
دبیر علمی همایش درمان سوء ‌مصرف مواد‌ محرک آمفتامین در اصفهان اظهار داشت: پر‌تحرکی و انرژی بسیار بر خلاف سایر مواد مخدر از نتایج مصرف شیشه یا آمفتامین در میان مردم است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول