اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد بوشهر خبر داد:

ایجاد 7 هزار شغل برای مددجویان استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) بوشهر گفت: ایجاد 7 هزار شغل برای جمعیت مددجویی استان بوشهر در سال جاری پیش بینی شده است.

ایجاد 7 هزار شغل برای مددجویان استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فرید محبی در آیین تودیع و معارفه سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بوشهر اظهار داشت: جهاد اقتصادی درزمینه اشتغال و تولید در خانواده‌های امداد استان بوشهر ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: با تولید 7 هزار شغل درسال جاری گام‌های ارزنده‌ای به سوی کاهش جمعیت مددجویی برداشته می‌شود.
محبی اضافه کرد: سال 90 در سیاست‌های امداد به نام اشتغال گسترده نام‌گذاری شده است که در استان بوشهر با ارایه تسهیلات در زمینه کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی به دنبال عملیاتی کردن اشتغال پایدار در میان خانواده‌های تحت پوشش و خود اتکا کردن آنها هستیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: با اجرای برنامه‌های توانمندسازی و پالایش مستمر خانواده‌های تحت پوشش این نهاد دراین استان، جمعیت مددجوی تحت حمایت از 10 درصد به هشت درصد کاهش یافت.
وی استفاده از ظرفیت سیستم‌های بیمه اجتماعی را یکی از کارکردهای امداد برای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت ذکرکرد.
محبی ادامه داد: در این طرح با معرفی زنان سرپرست خانوار و دیگر افراد تحت حمایت به سازمان بیمه تامین اجتماعی و پرداخت حق سرانه بیمه زمینه‌ای ایجاد می‌شود که در سنوات آینده این افراد به عنوان مستمری بگیر بازنشسته سازمان تامین اجتماعی مصوب شوند و نیازمند کمک‌های مستمر کمیته امداد نباشند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر یادآورشد: سند کاهش فقر دراین استان تدوین و وظایف دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مقوله فقرزدایی به خوبی در آن دیده شده است و با موافقت استاندار بوشهر بزودی این سند عملیاتی می‌شود.
وی بیان کرد: در سه دهه عمر امداد، توان این نهاد ارایه خدمات معیشتی و حمایتی بوده است.
محبی گفت: در دهه چهارم فعالیت این نهاد سیاست‌گذاری به سوی توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت در ابعاد مختلف اجتماعی و اشتغال تغییر کرده است تا از همه پتانسیل و ظرفیت این خانواده‌ها برای خودکفایی اقتصادی استفاده شود.
وی شهرستان بوشهر را آخرین شهرستان این استان در تغییرات ساختار نوین نیروی انسانی عنوان کرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر اظهار داشت: با ایجاد مدیریت متمرکز کمیته امداد در هر شهرستان شرایط بهتری برای تعامل با این دستگاه فراهم می‌شود.
فرماندار بوشهر نیز در این آیین گفت: امروز کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یک الگوی پیشرفته فقرزدایی در سطح منطقه و جهان مطرح است.
جعفر پورکبگانی افزود: سند کاهش فقر که هم اینک توسط کمیته امداد تدوین شده است می‌تواند با برون سپاری و تعیین جایگاه دستگاه‌های اجرایی گام‌های موثری برای کاهش فقر از جامعه این استان ایجاد کند.
امام جمعه شهر چغادک نیز گفت: مشکل امروز بخشی از جامعه ما فقر فرهنگی است که ضروری است در کنار توجه به فقرزدایی اقتصادی به این مقوله نیز توجه شود.
حجت‌الاسلام موسوی افزود: کمیته امداد به تنهایی قادر به فقرزدایی اقتصادی در جامعه نیست و ضرورت توجه دیگر دستگاه‌های اجرایی و خیرین نیکوکار به این امر بشدت احساس می‌شود.
در این آیین علی حیدری به عنوان مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بوشهر معرفی شد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول