اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌گیرد؛

برگزاری جشن اشتغال 80 هزار خانوار مددجوی کمیته امداد

خبرگزاری فارس: دستیار معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از برگزاری جشن ملی اشتغال و خودکفایی 80 هزار خانوار مددجوی زیرپوشش این نهاد در بهمن ماه سال‌جاری خبر داد.

برگزاری جشن اشتغال 80 هزار خانوار مددجوی کمیته امداد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مرتضی بوجانی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی برنامه‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان که در سالن اجتماعات این اداره‌کل در سنندج برگزار شد، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: جشن اشتغال و خودکفایی این مددجویان در طول سال‌جاری در استان‌های مختلف با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شده که در بهمن‌ماه نیز به صورت ملی در تهران برگزار خواهد شد.
وی به هدف‌گذاری دولت مبنی بر ایجاد 2.5 میلیون فرصت شغلی تا پایان سال‌جاری اشاره کرد و گفت: ایجاد 380 هزار فرصت شغلی سهم کمیته امداد از ایجاد این میزان فرصت شغلی در کشور است.
دستیار معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: به همین منظور در بحث کارانگیزی 100 هزار، توان‌افزایی 170 هزار،  خودکفایی 80 هزار و کاریابی 30 هزار هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.
بوجانی گفت: 15 هزار میلیارد ریال برای طرح‌های اشتغالزایی و ایجاد مشاغل خانگی به کمیته امداد امام خمینی(ره) اختصاص داده شده است.
وی با بیان اینکه این میزان اعتبار 50 درصد کل اعتبارات تخصیص یافته از سوی شورای اشتغال در سطح کشور به منظور اشتغال و ایجاد مشاغل خانگی است، اضافه کرد: تخصیص این میزان اعتبار توسط شورای اشتغال به کمیته امداد در بحث ایجاد مشاغل خانگی نشان نقش برجسته این نهاد در این حوزه با توجه به آمار زنان مددجوی سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد است.
دستیار معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره)  در ادامه با بیان اینکه به منظور توانمندسازی و خودکفا کردن خانواده‌های سالمند زیرپوشش طرح شهیدرجایی کمیته امداد نیز برنامه‌های در نظر گرفته شده است، افزود: سرمایه‌گذاری بدون فعالیت از برنامه‌های است که امیدواریم هرچه زودتر شاهد اجرای آن باشیم.
به گفته بوجانی، طرح درآمدزایی بدون فعالیت از طریق سرمایه‌گذاری در شرکت هلدینگ در دستور کار کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گرفته که امیدواریم در سال آینده شاهد اجرا شدن آن باشیم.
وی ایجاد مراکز و موسسات توسعه فرصت‌های شغلی امداد و مراکز و موسسات کارا، تلاش در راستای جذب اعتبارات عمومی و تخصیص دولت در امر اشتغال به منظور افزایش سرمایه صندوق اشتغال، تعامل بیش از پیش با کارفرمایان، پذیرش مسئولیت ایجاد 300 هزار طرح اشتغالزایی در مناطق شهری و روستایی زیر 20 هزار نفر توسط کمیته امداد و اجرای مصوبه تولید و تامین بخشی از گوشت قرمز کشور از برنامه‌های مورد نظر و اولویت‌دار این نهاد مقدس است.
دستیار معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) تسریع در روند اجرای برنامه‌های ابلاغی و تسریع در اجرای ساختار اشتغال و خودکفایی استان‌ها و شهرستان‌ها را خواستار شد و افزود: بکارگیری نیروهای توانمند، ارائه آموزش‌های مورد نیاز ضمن خدمت و توسعه امر خیرین و حامیان اشتغال با عنوان طرح ماعون به منظور تحقق بیش از پیش سهم اشتغال در استان‌ها را ضروری دانست.
وی تامین نیروی انسانی متناسب با حجم فعالیت‌ها، استفاده از ظرفیت سایر حوزه‌ها در راستای توانمندسازی اقتصادد،اشتغال و خودکفایی مددجویان، تعامل و همکاری با دستگاه‌های اجرایی در راستای تسریع و تسهیل در روند ایجاد اشتغال، انجام نظارت مستمر بر فعالیت‌های اشتغال و خودکفایی و ارائه آموزش‌های از بخش و متناسب با نیاز را توسط استان‌ها خواستار شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول