اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد اعلام کرد:

اختصاص 260 میلیارد ریال برای حرفه‌آموزی مددجویان کمیته امداد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد امام خمینی(ره) از ارائه آموزش‌های حرفه‌ای به بیش از 160 هزار مددجوی این نهاد مقدس در سراسر کشور با صرف اعتباری بالغ بر 260 میلیارد ریال تا پایان سال‌ جاری خبر داد.

اختصاص 260 میلیارد ریال برای حرفه‌آموزی مددجویان کمیته امداد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد پورجعفری پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی برنامه‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در سنندج، با بیان اینکه ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد مقدس است، اظهار داشت: صیانت از تحکیم خانواده، احیای عزت و کرامت فردی، خانوادگی و ملی، توانمندسازی محرومین و ریشه‌کن کردن  فقر از وی‍‍‍ژ‍گی‌های مهم سند چشم‌انداز 20 ساله کمیته امداد است.
به گفته وی، مهم‌ترین گام برای تحقق این هدف که رشد اقتصادی را به دنبال دارد، آموزش حرفه و مهارت‌های شغلی به جوانان فاقد مهارت، فارغ‌التحصیلان و زنان سرپرست خانوار است که به صورت ویژه مورد توجه کمیته امداد قرار گرفته است.
مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد امام خمینی(ره) بر ارائه آموزش‌های حرفه‌آموزی متناسب‌ با  نیاز هر استان تاکید کرد و افزود: تلاش در راستای ارتقای کیفیت آموزش‌ها به منظور کاربردی‌تر کردن آنها با رعایت اهداف آموزشی امری ضروری است که باید به صورت ویژه مورد توجه فعالان این عرصه قرار گیرد.
پورجعفری بر ضرورت شناسایی نیازمندی‌های آموزشی توجه و توسعه مشاغل خانگی و مشاغل کوچک زودبازده و مشاوره شغلی تاکید کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای برقراری نظام کارورزی و توسعه فرهنگ کار و تلاش در استان استفاده کرد.
 
ارائه آموزش‌های حرفه‌ای متناسب با ایجاد اشتغال پایدار
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مولفه‌های ایجاد اشتغال پایدار توجه به بحث حرفه‌آموزی است، گفت: تا زمانی که نیروی انسانی متخصص و ماهر وجود نداشته باشد، نمی‌توان به ریشه‌کن کردن مشکل بیکاری امیدوار بود.
مدیرکل حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد امام خمینی(ره) تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص با توجه به نیاز بازار کار را از اولویت‌های مهم این نهاد مقدس برشمرد و خاطرنشان کرد: به همین منظور تفاهمنامه سه جانبه‌ای ما بین کاریابی‌های فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد شده است.
پورجعفری از ارائه آموزش‌های حرفه‌ای بلند مدت به‌عنوان ضرورتی بسیار مهم در بحث ایجاد اشتغال پایدار نام برد و افزود: آموزش نوعی سرمایه‌گذاری برای نیروهای ماهر و توانمند است و این مهم نیازمند صرف وقت و انرژی دوچندان است.
وی به حرفه‌آموزی 17 هزار و 800 نفر از دانش‌آموزان زیرپوشش امداد در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: 829 نفر در بحث کارورزی، بیش از 155 هزار نفر در بحث آموزش و بیش از 10 هزار و 659 نفر نیز در بحث کاریابی، مورد حمایت این نهاد قرار گرفته‌اند.
 
ارائه 350 هزار مشاوره شغلی برای مددجویان کمیته امداد

مدیرکل حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: استعدادسنجی و ارائه مشاوره شغلی از  اولویت‌های این حوزه به منظور ایجاد اشتغال‌های پایدار است و به همین منظور ارائه 350 هزار مشاوره شغلی و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای 100 هزار نفر تا پایان سال ‌جاری هدفگذاری شده است.
پورجعفری حرفه‌آموزی برای 60 هزار نفر از دانش‌آموزان و کارورزی برای 10 هزار نفر را از دیگر اولویت‌های مهم این نهاد مقدس عنوان کرد و ادامه داد: شناسایی مددجویان مستعد، ایجاد مهارت لازم و مشاوره شغلی برای آنان، آشنایی فرزندان خانواده‌های زیرپوشش با مشاغل مولد، مفید و مناسب جامعه و ساماندهی اشتغال فارغ‌التحصیلان در سطح کشور از دیگر اقدامات این نهاد است.
وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مقطع دبیرستانی زیرپوشش این نهاد بعد از پایان مقطع دبیرستان باید حرفه‌ای را آموزش ببینند تا در صورت عدم ورود به بازار کار با داشتن آن مهارت به مرحله خودکفایی برسند.
مدیرکل حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه به آیین‌نامه مصوب هیئت دولت ماده 80 قانون برنامه پنجم در مورد معافیت حق بیمه سهم کارفرما اشاره کرد و گفت: افزایش اشتغال در سطح بنگاه‌های اقتصادی به منظور تشویق وترغیب بنگاه‌های اقتصادی درجذب نیروی کار، معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه با استفاده از نیروی کار جدید و ایجاد اشتغال در فرصت‌های جدید شغلی از دیگر اقدامات این نهاد مقدس است که به صورت مستمر در سراسر کشور دنبال می‌شود.
به گفته پورجعفری، بر اساس این ماده، کارفرمایان در پرداخت حق بیمه، سال اول 90 درصد، سال دوم 80 درصد، سال سوم 70 درصد، سال چهارم 60 درصد و سال پنجم 50 درصد تخفیف می‌گیرند.
وی در پایان خواستار تلاش بیش از پیش فعالان این عرصه در سراسر استان شد و افزود: امیدواریم با تلاش همه شما و بسیج همه امکانات کشوری و استانی در راستای تحقق اهداف تعیین شده گام برداریم.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول