اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بهزیستی گلستان:

22 انجمن از حقوق معلولان در گلستان حمایت می‎کنند

خبرگزاری فارس: معاون توان‎بخشی اداره کل بهزیستی گلستان گفت: 22 انجمن حمایت از معلولان در گلستان وجود دارد که پیگیری امور و اجرای قوانین در راستایی آسایش معلولان را بر عهده دارند.

22 انجمن از حقوق معلولان در گلستان حمایت می‎کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، کمال سلمانی در روسای ادارات بهزیستی استان اظهار داشت: همچنین این انجمن‎ها علاوه بر پیگیری قوانین معلولان، آموزش مهارت‌های زندگی و انتقال تجارب معلولان موفق را نیز برای بازتوانی معلولان بر عهده دارند.
وی تصریح کرد: تمام اقداماتی که در مراکز یا تیم‎های سیار بهزیستی انجام می‎شود با هدف بازگرداندن معلول به جامعه و خانواده تعریف می‎شود.
سلمانی با اشاره به انعقاد قرارداد بهزیستی با  این انجمن‎ها خاطرنشان کرد: با انعقاد قرارداد بهزیستی با هفت انجمن حمایت از معلولان، تاکنون 350 معلول در مدت سه ماه از آموزش مهارت زندگی به صورت دوره‎های مصوب کشوری برخوردار شده‎اند و همچنین برای 700 سالمند آموزش توانمندسازی و پیشگیری از معلولیت در حال انجام است.
معاون توان‎بخشی اداره کل بهزیستی گلستان ایجاد اشتغال برای معلولان را اصلی‌ترین دغدغه برشمرد و افزود: برای بازتوانی و ایجاد اشتغال برای برخی از معلولان جسمی حرکتی یا بیماران ذهنی خفیف در مراکز فنی و حرفه‎ای آموزش‎های برگزار شده است و برنامه‌ریزی‎های انجام شده تا از طریق خوداشتغالی و بیمه کارفرمایی بتوان آنها را برای بازتوانی مهیا ساخت.
سلمانی با اشاره به اینکه تا پایان سال این سازمان باید 2 هزار و 480 نفر بازتوانی داشته ‎باشد، بیان کرد: سهمیه معلولان از این بخش یک هزار و 422 نفر است که به دلیل پایین بودن سرانه پرداختی اشتغال خانگی که حداکثر 2 میلیون برای هر نفر است و همچنین شرایط سخت اخذ وام از طریق بانک‎های عامل این روند به کندی در حال انجام است.
سلمانی با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون 980 معلول برای دریافت وام اشتغالزایی به بانک‎ها معرفی شده‎اند، خاطرنشان کرد: البته برای بازتوانی معلولان این سازمان علاوه بر اشتغالزایی برنامه‎های فرهنگی، ورزشی و هنری را هم در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: هر سال برای معلولان مسابقات قرآنی در سطح استان، منطقه و کشور برگزار می‎شود که امسال چهار نفر از معلولان استان حائز رتبه کشوری در حفظ و قرائت قرآن شدند همچنین برگزاری اردوهای تابستانی آموزشی و تفریحی برای 500 معلول نیز از دیگر اقدامات این سازمان برای بازتوانی معلولان بوده است.
سلمانی تصریح کرد: معلولان گلستان در ورزش نیز حائز افتخارات خوبی هستند و در تیم والیبال نابینایان کشور سه نفر از گلستان حضور دارند و همچنین یک نفر از معلولان این استان نیز در تیم فوتسال ناشنوایان که چندی پیش مقام قهرمانی کسب کرده است بازی می‌کند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول