اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح توانبخشی؛

15 هزار معلول در چهارمحال و بختیاری شناسایی شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت: با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه، 15 هزار و 79 معلول در این استان شناسایی شدند.

15 هزار معلول در چهارمحال و بختیاری شناسایی شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین سعیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: از این تعداد 12هزار و 380 نفر تحت پوشش خدمات طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) این استان قرار دارند.
وی هدف از اجرای این طرح را توانمندسازی معلولان، ارتقای کرامت انسانی آنان، برابر سازی فرصت‌ها و برخورداری اجتماعی آنها با مشارکت در جامعه عنوان کرد و گفت: در این طرح  علاوه بر ارائه خدمات حمایتی به مددجویان، در راستای توانمندسازی آنها نیز اقدامات لازم صورت می‎گیرد.
سعیدی افزود: با اجرای این طرح در چهارمحال و بختیاری، هفت صندوق برای حمایت از اشتغال مددجویان تحت پوشش با سرمایه بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال ایجاد شده است. 
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در ادامه از ایجاد 250 فرصت شغلی برای معلولان این استان با حمایت این صندوق خبر داد و گفت: از طریق حمایت‌ها و منابع این صندوق، منزل بیش از 170 نفر از توان‌خواهان این استان برای تردد آسان‌تر آنان مناسب‌سازی شد.
سعیدی افزود: همچنین در راستای آموزش توان‎خواهان نیز یک هزار و 900 توان‌خواه و خانواده آنها در زمینه‌های آموزش در خانواده و خارج از خانواده آموزش دیدند.
وی از فعالیت 144 شورای روستایی در 484 روستای این خبر داد و گفت: در این طرح 70 تسهیل‌گر برای ارایه خدمات مددکاری و توان بخشی مبتنی بر جامعه به معلولان در مناطق مختلف جمعیتی این استان فعالیت می کنند. 
سعیدی بر ضرورت توجه به معلولان در راستای ارتقا و شکوفایی استعدادهای آنان تأکید کرد و افزود: بدون تردید خدمات ارائه شده به این گروه از جامعه موجب بروز خلاقیت‌ها و استعدادها و خروج آنان از انزوا و پیوستن به دیگر اقشار جامعه می‌شود.
وی از فعالیت 30 مرکز توانبخشی و حرفه‌آموزی معلولان در این استان خبر داد و گفت: همچنین در حال حاضر افزون بر چهار مرکز نگهداری شبانه‌روزی کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست، یک مرکز شیرخوارگاه، هشت کلینیک و اورژانس اجتماعی مددکاری، 273 مهدکودک خصوصی، یک مرکز خدمات مشاوره اجتماعی، 12 مرکز نگهداری سالمندان، 12 مرکز نگهداری بیماران روانی به مددجویان این سازمان خدمات‌رسانی می‎کند.
سعیدی ادامه داد: فعالیت 52 مرکز موسسه خیریه غیر دولتی، چهار مرکز مداخله در خانواده در راستای کاهش طلاق از دیگر خدمات ارائه شده به مددجویان تحت حمایت این سازمان است.
سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری تعداد پرونده‌های ارجاعی در چهار مرکز مداخله در خانواده را بیش از 352 پرونده اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیش از 140 پرونده منجر به صلح و سازش شده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول