اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان:

پژوهش در توسعه کشور امری تأثیرگذار است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان گفت: پژوهش در پیشرفت و توسعه کشور امری تأثیرگذار است.

پژوهش در توسعه کشور امری تأثیرگذار است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کریم مطهری مؤید بعد از ظهر در کمیته فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد بزرگداشت هفته پژوهش استان همدان اظهار کرد: در زیرمجموعه کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری، ستاد هفته پژوهش تشکیل  و در مورخ 22 لغایت 29 آذر ماه به صورت کشوری برگزار می‌شود.
وی افزود: استان همدان نیز همزمان با سراسر کشور هفته پژوهش را با هدف شناساندن جایگاه پژوهش و معرفی محققین آغاز خواهد کرد و چهار کمیته زیرمجموعه ستاد پژوهش را با عنوان کمیته علمی با ریاست دانشگاه علوم پزشکی، کمیته اجرایی با ریاست دانشگاه بوعلی سینا، کمیته فرهنگ‌سازی و تبلیغ با ریاست پارک علم و فناوری و کمیته نمایشگاهی را با ریاست دفتر آموزش و پژوهش استانداری تشکیل شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده توسط اساتید و دستگاه‌های اجرایی به کمیته ملی پژوهش ارسال شده که در اختتامیه هفته پژوهش از طرح‌های برتر تقدیر می‌شود.
وی بیان کرد: در نمایشگاه علم تا عمل که در شهریور ماه سال جاری برگزار شد از 95 طرح ارسال شده از استان 30 طرح انتخاب و هفت طرح نیز به عنوان طرح‌های برگزیده اعلام شد که از 20 طرح برتر کشوری یک طرح مربوط به همدان بود که از این افراد نیز در هفته پژوهش تجلیل به عمل می‌آید.
مطهری‌مؤید ادامه داد: همچنین در طول این هفته زنگ پژوهش به منظور شناساندن و فرهنگ‌سازی پژوهش در بین دانش‌آموزان در مدارس به صدا درمی‌آید و بیانگر این واقعیت است که امر پژوهش در راستای پیشرفت و توسعه کشور امری تأثیرگذار است.
وی تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری "تحقیق یک مجاهدت مستمر علمی است" و باید تلاش کنیم تا در افق 1404 در بین کشورهای تراز اول علم و فناوری قرار گرفته و در سطح جهان پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان عنوان کرد: در سال 2000 تعداد مقالات علمی ثبت شده ایران در جهان یک هزار و 387 عنوان بوده که در سال 2010 این تعداد به 18 هزار و 319 مقاله علمی افزایش یافته و این در حالی است که ما در سال 1384 تنها 0.3 درصد از تولید علم جهان را در اختیار داشتیم  اما در سال 89 این رقم به یک درصد رسیده و امید می‌رود در پایان برنامه پنجم توسعه این رقم به دو درصد و در افق 1404 این رقم به 4.5 درصد با 96 هزار مقاله علمی برسد.
وی افزود: 23 دستگاه اسامی محققان خود را در اختیار ستاد قرار دادند و 37 پژوهشگر مورد بررسی قرار گرفتند که بیشتر محققین چهره‌های شناخته شده در مجامع علمی بین‌المللی هستند.
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری همدان نیز گفت: امسال یکی از برنامه‌های مهم ستاد توجه به شهرستان‌ها و برنامه‌ریزی برای برگزاری هفته پژوهش بود که در این راستا فرمانداران و مراکز آموزش عالی موظف شدند تا برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص را انجام دهند که در نتیجه پنج شهرستان استان در هفته پژوهش برنامه‌های مربوطه را اجرا می‌کنند.
محمدالهی تبار افزود: نمایشگاه هفته پژوهش از 22 تا 28 آذر ماه با 25 غرفه از دستگاه‌های اجرایی و مراکز علمی و تحقیقاتی در دبیرستان الزهرا واقع در جنب دفتر پژوهش و فناوری در دو طبقه با فضایی بالغ بر یک هزار و 500 مترمربع فعالیت خود را آغاز می‌کند و آخرین یافته‌های پژوهشی و تحقیقاتی را به همراه اختراعات جدید انجام شده برای عموم به نمایش می‌گذارد.
 دبیر کمیته فرهنگ‌سازی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز گفت: نزدیک به 41 دستگاه اجرایی در ستاد هفته پژوهش فعال هستند که نشانگر بالا بودن حساسیت‌ها است چرا که هدف اصلی ما تبدیل علم به ثروت است.
خسرو پیری اهم برنامه‌های ستاد هفته پژوهش و فناوری همدان را تهیه پوستر اختصاصی بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان همدان، انتشار ویژه‌نامه بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان همدان تحت عنوان فرهنگ پژوهش و فناوری در 2 شماره ویژه مراسم افتتاحیه و اختتامیه، تهیه تمبر ویژه بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در همدان، رونمایی از تمبر یادبود بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در استان همدان و تجلیل از پژوهشگران برتر استان در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری در تاریخ 28 آذرماه در دانشگاه بوعلی سینا اعلام کرد.
دبیر کمیته فرهنگ‌سازی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی تجلیل از فناوران برتر دومین جشنواره کشوری علم تا عمل در مراسم اختتامیه، تجلیل از برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی، برگزاری سه نشست مطبوعاتی توسط ستاد پژوهش و فناوری با اصحاب رسانه در راستای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن هفته مرتبط با هفته پژوهش و فناوری به مخاطبان، برگزاری برنامه‌های ویژه فرهنگ‌سازی در خصوص بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان با صدا و سیما و اصحاب رسانه شامل پخش برنامه‌های تلویزیونی نشست با استاندار محترم، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و پخش تیزر را از دیگر برنامه‌های اجرایی در این هفته عنوان کرد.
وی بیان کرد: برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های اموزشی توسط دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در طول ایام هفته پژوهش و فناوری، انجام اقدامات لازم در خصوص تهیه و چاپ کتاب پژوهش و فناوری در استان پس از برگزاری هفته پژوهش و فناوری، انجام اقدامات لازم در خصوص اطلاع‌رسانی آخرین رخدادهای هفته پژوهش و فناوری به اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی به عموم مردم و اعلام روزهای 26 و 27 آذر ماه به عنوان دانشگاه و درب‌های باز برای بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان از امکانات دانشگاه ها از ساعت 8 صبح الی 16 عصر بخشی دیگر از برنامه‌های اجرایی در هفته پژوهش است.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول