اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

پژوهش مهم‏ترین راه رسیدن قله‎های پیشرفت و ترقی است

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: انجام فعالیت‏های پژوهشی مهم‏ترین راه دستیابی به یافته‎های علمی و رسیدن به قله‎های پیشرفت و ترقی است.

پژوهش مهم‏ترین راه رسیدن قله‎های پیشرفت و ترقی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عنابستانی بعدازظهر امروز در دیدار با پژوهشگران برتر مراکز آموزشی، تحقیقاتی، دانشگاه‎ها و دستگاه‎های اجرایی این استان به محدودیت های موجود در زمینه انجام فعالیت‎های پژوهشی و روند نزولی فاصله علمی کشورمان با کشورهای پیشرفته اشاره و اظهار داشت: انگیزه و اراده لازم در تمامی زمینه‎ها برای حمایت از تولید علم و پژوهش در ایران اسلامی وجود دارد.
وی با اشاره به جایگاه دوم علمی کشورمان در خاورمیانه افزود: با پیشروی و پیشرفت بر اساس روند کنونی در سال 1404 به مقام نخست علمی منطقه خاورمیانه دست خواهیم بافت.
عنابستانی بیان داشت: ایران در زمینه علمی به رشد مطلوبی رسیده و با سرعتی زیاد در حال پیشرفت است. 
وی دستیابی کشورهای مختلف به سطوح بالای علمی را از خصوصیات نخبگان بیان و تصریح کرد: بایستی برای تکامل نخبگان نسبت به استفاده بهتر از شرایط دیگر کشورها در مهاجرت‏ها اقدام و از تأثیرپذیری نخبگان مهاجر از فرهنگ غربی در کشور جلوگیری شود.
به گفته استاندار چهارمحال و بختیاری، انجام فعالیت‏های پژوهشی مهم‏ترین راه برای دستیابی به یافته‎های علمی و رسیدن به قله‎های پیشرفت و ترقی است.
وی ادامه داد: استفاده نکردن مسئولان از نظرات پژو‏هش‎گران و محققان در تصمیم‎گیری‎ها و توجه نکردن پژوهش‌گران به نیازهای داخلی از مهم‎ترین عامل غیرکاربردی بودن بخش قابل توجهی از پژوهش‎هاست.
نماینده عالی دولت در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به حرکت مسیر پیشرفت و توسعه کشور دغدغه اصلی تصمیم گیران باید به گونه‌ای باشد که امکان کاربردی شدن پژوهش‌ها فراهم شود
عنابستانی همچنین به نقش پارک‌های علم و فناوری در ایجاد بسترهای پژوهش و عملیاتی کردن آن اشاره و خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری تا پایان امسال راه‎اندازی می‎شود.
وی از پژوهش به عنوان زیربنای توسعه همه جانبه و پایدار کشور نام برد و گفت: تحقیق و پژوهش در زندگی انسان دارای نقش بسیار بااهمیتی است و بدون تردید می‌توان پیشرفت‌های بشر در طی دوران‌های مختلف تاریخ را مدیون پژوهش و تحقیق دانست.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول