اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا در شیراز صورت می‌گیرد؛

افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته پژوهش، نمایشگاه طرح‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی و مراکز تحقیقاتی فردا با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس افتتاح می‌شود.

افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری فارس بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه طرح‌های پژوهشی استان فارس با هدف ارائه آخرین طرح‌ها، مقالات و کتاب‌های پژوهشی و همچنین معرفی آخرین اختراعات و اکتشافات به بازدید کنندگان در مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز، واقع در خیابان ساحلی غربی با حضور مدیران ارشد این استان افتتاح می‌شود.
آیت‌الله رزمجو افزود: در این نمایشگاه که صبح‌ها از ساعت 8:30 تا 12 و عصرها از ساعت 14 تا 16:30 برقرار می‌شود، حدود 34 دستگاه اجرایی و مرکز تحقیقاتی، به عرضه محصولات پژوهشی خود می‌پردازند.
وی با دعوت از مدیران دستگاه‌های اجرایی، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای بازدید از این نمایشگاه، گفت: امیدواریم با هماهنگی آموزش و پرورش شاهد حضور حداکثری دانش‌آموزان مقطع متوسطه در نمایشگاه باشیم.
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری فارس ادامه داد: در هفته پژوهش شاهد برگزاری نشست‌های تخصصی در زمینه‌های گوناگون به ویژه تحول در علوم انسانی و مباحث اجتماعی با حضور اندیشمندان برجسته هستیم.
رزمجو برپایی نمایشگاه کتاب‌های تخصصی در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز را از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش در استان فارس نام برد و تصریح کرد: به منظور رفاه حال محققان، کتاب‌های این نمایشگاه با تخفیف ویژه عرضه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: چهارشنبه این هفته، نیز همایش تقدیر از 53 پژوهشگر برگزیده استان فارس که در سال گذشته بیشترین تلاش را برای گسترش تحقیقات در زمینه چاپ مقالات در مجلات علمی داخلی و خارجی، چاپ کتاب و همچنین ثبت اختراعات در حوزه‌های مختلف داشته‌اند، با حضور مدیران ارشد این استان، برگزار می‌شود.
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری فارس، با اشاره به بودجه پژوهشی دستگاه‌های اجرایی، ابراز داشت: بر اساس دستور استاندار فارس، دستگاه‌های اجرایی را بر اساس ماهیت کاری‌شان تقسیم‌بندی کرده و میزان حداقل بودجه پژوهشی آنها را در قالب قانون بودجه سال 1390، معین می‌کنیم.
دبیر کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری فارس وضع پژوهش این استان را مناسب ارزیابی کرد و افزود: تاکنون 729 طرح تحقیقاتی توسط پژوهشگران به این کارگروه ارائه شده است که در دست بررسی هستند.
رزمجو اضافه کرد: از سال آینده علاوه بر پژوهشگران برگزیده، از مدیران دستگاه‌های برتر در زمینه پژوهش و تحقیقات نیز، در هفته پژوهش تقدیر می‌شود.
وی با اشاره به دغدغه استاندار فارس در زمینه رعایت عدالت در توزیع اعتبارات پژوهشی دستگاه‌ها، گفت: کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری فارس در حال استخراج اولویت‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی این استان است که پس از تکمیل، در سایت اینترنتی دفتر آموزش و پژوهش استانداری فارس قرار می‌گیرد و بر آن اساس تمام محققان می‌توانند طرح‌های پژوهشی خود را ارائه کنند.
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری فارس با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب و احتیاج کشور در زمینه ارائه طرح‌های پژوهشی کاربردی، به تمام دستگاه‌های اجرایی استان توصیه کرد که از هم‌اکنون خود را برای شرکت در جشنواره علم تا عمل در شهریور ماه سال 91 آماده کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول