اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور؛

طرح جامع نظام آموزشی مددجویان در گیلان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان از اجرای طرح جامع نظام آموزشی مددجویان زیر پوشش برای نخستین بار در کشور در این استان خبر داد.

طرح جامع نظام آموزشی مددجویان در گیلان اجرا می‌شود
حسین علی‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اشتغال و مسکن را بیشترین دلیل مراجعه کنندگان به کمیته امداد گیلان عنوان کرد و اظهار داشت: برطرف کردن مشکل اشتغال و مسکن یکی از سخت‌ترین مسائلی است که در کمیته امداد پیگیری می‌شود.
وی اشتغال، مسکن و درمان به‌ویژه درمان بیماران صعب‌العلاج را از مواردی برشمرد که کمیته امداد گیلان با آن مواجه است و افزود: آموزش در زمینه ایجاد اشتغال مددجویان زیر پوشش کمیته امداد موثر است.
علی‌محمدی پرداخت تسهیلات پس از آموزش برای ایجاد اشتغال مددجویان را تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: مددجویان زیر پوشش کمیته امداد با گذراندن دوره‌های آموزشی و پرداخت تسهیلات به آنها می‌توانند تولیدکننده باشند ضمن اینکه باید به امر بازاریابی نیز توجه داشته باشند.
مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه امسال باید 2 هزار و 700 فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: ظرفیت استان بیش از این تعداد است و در شهرستان‌ها اشتغال مددجویان پیگیری می‌شود.
وی ایجاد 13 هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد گیلان را از اهداف برنامه توسعه ذکر کرد و بیان داشت: بیمه زنان سرپرست خانوار و وام مشاغل خانوادگی از جمله اقدام‌های کمیته امداد گیلان است.
علی‌محمدی به مقاوم‌سازی مسکن روستایی در گیلان اشاره کرد و بیان داشت: محدودیتی برای انجام این امر نداریم.
مدیرکل کمیته امداد گیلان از صدور یک‌هزار و 700 پروانه مقاوم‌سازی مسکن روستایی خبر داد و گفت: امسال این تعداد مقاوم‌سازی مسکن روستایی انجام می‌شود.
وی تامین جهیزیه برای نوعروسان، اجرای برنامه‌های فرهنگی دانش‌آموزشی و دانشجویی را از دیگر اقدام‌های کمیته امداد گیلان معرفی کرد و یادآور شد: آموزش خانواده‌های زیر پوشش در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.
علی‌محمدی با اشاره به اینکه استقبال خوبی از آموزش در منزل مددجویان شده است، ابراز داشت: آموزش مددجویان در منزل روند روبه‌رشد خوبی دارد.
مدیرکل کمیته امداد گیلان با تاکید براینکه آموزش نماز و مسائل دینی برای خانواده مددجویان زیر پوشش انجام می‌شود، اذعان داشت: همایش حجاب برتر با حضور مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در رشت برگزار شد.
وی از اجرای طرح جامع نظام آموزشی مددجویان زیر پوشش برای نخستین بار در کشور در گیلان خبر داد و افزود: جشن فرهنگی 7 هزار خانواده کمیته امداد گیلان در اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.
علی‌محمدی آموزش نماز، روزه و مسائل شرعی در خانه را از رویکردهای طرح جامع نظام آموزشی کمیته امداد گیلان برای مددجویان زیر پوشش عنوان کرد.
مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به بیکاری فصلی در این استان، اذعان داشت: بعضی از مراجعه کنندگان به این نهاد کارگران فصلی هستند و باید در این‌باره تدبیر شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول