اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

طرح جامع گردشگری سدهای کردستان تصویب می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: باید از وجود منابع فروان آبی در سطح استان برای توسعه صنعت گردشگری و جذب هرچه بیشتر توریسم نهایت استفاده را به عمل آورده و زمینه تصویب طرح جامع گردشگری در استان را فراهم کنیم.

طرح جامع گردشگری سدهای کردستان تصویب می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اردوان نوسودی اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد زیادی سد برای ذخیره آب در استان ساخته شده و یا عملیات اجرایی آنها در شرف اتمام است که برخی از این سدها که برای تامین آب بخش کشاورزی استان طراحی شده‌اند می‌توان با توسعه فضای گردشگری در اطراف این سدها بستر لازم برای جذب علاقمندان به طبیعت را مهیا کرد.
وی افزود: توسعه فضای سبز و باغات، تشویق به انجام فعالیت‌های ورزشی نظیر قایقرانی، ماهیگیری و دیگر زمینه‌های جذب مردم در این سدها از راهکارهای مناسب برای توسعه بخش گردشگری در این مناطق به شمار می‌رود.
نوسودی با بیان اینکه برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار باید برنامه‌ریزی جامع و مدونی برای این منابع آبی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: امروزه در بسیاری از مناطق جهان به ویژه کشورهای توسعه یافته علاوه بر استفاده از منابع آبی برای تامین مصارف شرب از جاذبه‌های طبیعی و زیست محیطی دریاچه سدها و امکانات موجود در آنها برای توسعه صنعت گردشگری استفاده‌های فراوانی می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در پایان، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه مراکز گردشگری و توریستی در استان به منظور تسریع در تحقق برنامه‌های بلندمدت این بخش را ضروری دانست و بر همکاری مناسب مسئولان اجرایی استان برای کاهش بروکراسی اداری برای جذب این سرمایه‌ها تاکید کرد.
انتهای پیام/م30
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول