اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در آینده‌ای نزدیک؛

طرح جامع دهیاری‌های کردستان تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کردستان گفت: به زودی طرح جامع تقویت نقش و جایگاه دهیاری‌های استان همزمان با سراسر کشور تدوین و وارد فاز اجرایی می‌شود.

طرح جامع دهیاری‌های کردستان تدوین می‌شود
محمدرضا شاملی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: این طرح در قالب لایحه توسط هیئت دولت تنظیم و در دست اقدام است که با نهایی شدن قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه برای اجرا به استان‌ها ابلاغ می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر بستر لازم برای توسعه زیر ساخت‌های روستایی در استان مهیا شده و با تقویت جایگاه دهیاری‌ها و ارتباط نزدیک‌تر آنان با روستائیان به طور قطع نتایج مطلوبی برای تسریع در روند برنامه‌ریزی‌های عمرانی و خدماتی در روستاهای استان تحقق خواهد یافت.
شاملی خاطرنشان کرد: با تعریف سرفصل‌های جدید در شرح وظایف دهیاری‌ها، مدیریت دهیاران در برنامه‌های اجرایی روستاها ارتقا یافته و شاهد شکوفایی و عمران بیشتری در مناطق روستایی خواهیم بود.
شاملی تدوین بانک اطلاعاتی نفوس و مسکن روستایی برای شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و استفاده از این منابع اطلاعاتی در زمینه تخصیص اعتبارات مورد نیاز و طرح‌های توسعه در این روستاها را ضروری برشمرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کردستان گفت: روستاها نقشی محوری در روند توسعه کشور و استان را دارا هستند و رسیدگی به نیازهای زیربنایی آنها می‌تواند کمک شایانی به تحقق اهداف کلان کشور نماید.  
شاملی در ادامه از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ خبر داد و گفت: کمک به پاکسازی، حفظ محیط زیست، جلوگیری از آلودگی فضای روستاها و حفظ منابع طبیعی از نتایج مثبت اجرای این طرح در روستاها است.
مدیرکل امور روستایی استانداری کردستان افزود: در این طرح با مشارکت دهیاران و بهورزان، روستاییان با چگونگی اجرای طرح آشنا می‌شوند تا پس از جداسازی محتویات زباله و قراردادن آن در بسته‌های جداگانه، زباله‌ها را به محل‌های پیش‌بینی‌شده در روستا انتقال دهند.
وی با بیان اینکه در مرحله نخست بیش از 60 روستا و در ادامه در همه روستاهای استان این طرح اجرا می‌شود، تصریح کرد: با تدابیر اتخاذ شده دهیاران، مواد تفکیک ‌شده به فروش می‌رسد و هزینه به دست آمده برحسب میزان تولید زباله هر خانوار به آنان پرداخت می‌شود.
شاملی همچنین افزود: با اجرای این طرح ضمن ایجاد درآمد پایدار و اشتغال‌، بستر لازم برای همکاری نزدیک و دوجانبه مردم روستا و دهیاران فراهم می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: توسعه و عمران در روستاها برای فراهم‌کردن زندگی مناسب در اولویت برنامه‌های دولت است، چون برای ماندگاری روستاییان در محل زندگی خود و گرایش به سمت تولید و اشتغال پایدار در روستا، باید برنامه‌ریزی انجام شود.
مدیرکل امور روستایی استانداری کردستان در پایان یادآور شد: روستاها نقش مهم و انکارناپذیری در برنامه‌ریزی‌های توسعه کشور دارند، بنابراین توجه به نیازهای اولیه روستاییان باید سرلوحه برنامه‌های پنج ساله کشور باشد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول