اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اردبیل؛

تعداد زورخانه‌ها با سرانه استاندارد مطابقت ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اردبیل گفت: تعداد زورخانه‌های این استان با سرانه استاندارد مطابقت ندارد.

تعداد زورخانه‌ها با سرانه استاندارد مطابقت ندارد
غلام عسگر کریمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل تمام نیازمندی‌‌های سخت‌افزاری ورزش فراهم شده و اعتبارات خوبی نیز در زمینه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای جذب شده است.
وی با اشاره به اینکه در اردبیل سه زورخانه به نام‌های عاشقان علی‌بن‌ابیطالب، ذوالفقار و پوریای ولی فعال هستند، خاطرنشان کرد: در شهر پارس‌آباد زورخانه‌ای را احداث کرده‌ایم اما به دلیل نبود مرشد این زورخانه غیر فعال است.
رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اردبیل با بیان اینکه برای هر 100 هزار نفر طبق استاندارد باید یک زورخانه احداث شود، گفت: بر عکس شهرستان پارس‌آباد در شهرستان‌های مشگین‌شهر و خلخال ورزشکار زورخانه‌ای وجود دارد اما به دلیل نبود زورخانه این ورزشکاران بلاتکلیف مانده‌اند.
کریمیان ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را تنها ورزش ملی و مذهبی ایرانیان عنوان کرد و افزود: دین،‌ مذهب تشیع و ولایت علی (ع) جایگاه ویژه‌ای در این ورزش دارد و به دلیل عشق و ارادت مردم اردبیل به اهل بیت این ورزش از تقدس و جایگاه ویژه‌ای در بین مردم برخوردار است.
این مسئول مطرح نشدن ورزش زورخانه‌ای به عنوان یک ورزش شناخته شده را از معایب و مشکلات این ورزش اعلام کرد و ابراز داشت: طی 30 سال گذشته که این ورزش در شهر ما باب شده، زمینه آشنایی جوانان با آن فراهم نشده که از جمله دلایل آن می‌توان به ضعف فدراسیون، نپرداختن به کارهای زیربنایی و نبود حمایت مادی و معنوی از طرف مسئولان اشاره کرد.
وی اظهار داشت: متاسفانه ورزش زورخانه‌ای و قهرمانی نسبت به دیگر ورزش‌ها خوب شناسانده نشده و این سبب شده تا دوام و بقای ورزشکاران نیز با وجود علاقه به این رشته پایدار نباشد.
رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اردبیل یادآور شد: با وجود استعدادهای فراوان در این استان اما زمینه حضور جوانان در رقابت‌های کشوری این رشته کمتر فراهم شده اما تلاش می‌کنیم با شرکت در مسابقات شیراز و تهران استعداد ورزش استان در این رشته را نیز به رخ بکشیم.
کریمیان زورخانه را مسجد دوم برای حضور مردم اعلام کرد ابراز داشت: مخارج جاری زورخانه از طریق مردم و ورزشکاران تامین می‌شود.
رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: در ایام قدیم بسیاری از مشکلات مردم در زورخانه‌ها و توسط پیشکسوتان حل و فصل می‌شد که مراسم گلریزان از جمله این برنامه‌هاست که برای ایجاد گشایش مالی در کار مردم و از طرف خیرین انجام می‌شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول