اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وقوع پدیده گرد و غبار صورت گرفت؛

آلودگی خوزستان 20 برابر حد مجاز استاندارد

خبرگزاری فارس: با وقوع پدیده گرد و غبار، آلودگی هوای خوزستان به بیش از 20 برابر حد مجاز استاندارد رسیده و این پدیده تا عصر امروز در استان افزایش می‌یابد.

آلودگی خوزستان 20 برابر حد مجاز استاندارد
کارشناس مسئول آزمایشگاه حفاظت محیط زیست خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با بیان اینکه پدیده گرد و غبار از ساعت 5 صبح امروز در استان آغاز شده است، اظهار داشت:‌ در حال حاضر شهرهای غربی استان از جمله ماهشهر، آبادان، خرمشهر، شوش و اهواز درگیر هستند و این پدیده در حال نفوذ از غرب به شهرهای مرکزی استان است.
الهام خاکسار حداکثر میزان آلایندگی هوای اهواز را در ساعت 8 صبح امروز و 2 هزار و 900 میکروگرم بر مترمکعب معادل 19 برابر حد مجاز آلایندگی هوا اعلام کرد و افزود: شدت پدیده گرد و غبار در ساعت 9 صبح امروز در اهواز 2 هزار و 833 میکروگرم بر مترمکعب معادل 18 برابر حد مجاز آلودگی بوده است.
وی اظهار داشت: خرمشهر با 3 هزار و 350 میکروگرم بر مترمکعب (22 برابر حد مجاز آلودگی) بیشترین شدت پدیده گرد و غبار را تا کنون داشته است.
به گفته وی بر اساس تصاویر ماهواره‌ای پدیده گرد و غبار تا بعد از ظهر ادامه می‌یابد و این پدیده رو به افزایش است.
وی با اشاره به اینکه پدیده گرد و غبار در چند ماه گذشته در استان کاهش یافته بود، گفت: در شهریور ماه پدیده گرد و غبار اتفاق نیفتاد و در مهر و آبان نیز گر چه وضعیت هوای استان به حد هشدار رسید اما گرد و غبار حاد واقع نشد.
خاکسار افزود: آخرین وقوع پدیده گرد و غبار 29 مهر ماه با شدت 487 میکروگرم بر مترمکعب بوده است.
حد استاندارد آلودگی هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول