اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دشتستان؛

مراسم نمادین خاکسپاری سنتی شهدای کربلا برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم نمادین خاکسپاری سنتی شهدای دشت کربلا در دشتستان برگزار شد.

مراسم نمادین خاکسپاری سنتی شهدای کربلا برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، امام جمعه شهرستان دشتستان بعد از ظهر امروز در آیین نمادین مراسم خاکسپاری سنتی شهدای دشت کربلا در دشتستان اظهار داشت: قیام عاشورا یک قیام بزرگ و ارزشمند است که با گذشت بیش از 1400 سال هنوز نیز زنده است و مردم عاشقانه امام حسین (ع) را دوست دارند.
حجت‌الاسلام حسن مصلح افزود: بازخوانی وقایع عاشورا هر سال در سطح گسترده‌ای انجام می‌شود که این مهم در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی مردم با ابعاد مختلف واقعه عاشورا تاثیر بسزایی دارد.
وی اضافه کرد: باید مواظب باشیم تا عزاداری‌ها از حالت صحیح خارج نشود و خدای ناکرده خرافات و تجملات وارد عزاداری‌های ما نشود.
امام جمعه دشتستان خاطرنشان کرد: امروز دشمنان به دنبال تحت‌الشعاع قرار دادن فضای معنوی جامعه هستند و تلاش می‌کنند عزاداری‌ها را به سمنی هدایت کنند که خرافات جایگزین عزاداری شود و نباید در این مسیر حرکت کنیم.
مصلح یادآور شد: روحانیون و علما وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارند و باید هیئت‌های عزاداری را با عزاداری صحیح آشنا کنیم.
وی عنوان کرد: در دهه اول محرم در دشتستان شاهد مراسمات بسیار منظم و ارزشمندی بودیم و همه هیئت‌ها با تمام وجود در این آیین‌ها مشارکت داشتند.
مصلح گفت: در دهه دوم محرم و همچنین در دهه پایانی ماه صفر نیز در این شهرستان و در بیش از 250 مسجد و حسینیه دشتستان، مراسم عزاداری سالار شهیدان برگزار می‌شود و انتظار داریم بار دیگر شور حسینی در دشتستان فراگیر شود.
بر اساس این گزارش، بعد از ظهر امروز در آیینی با حضور باشکوه مردم و مسئولان، مراسم خاکسپاری شهدای دشت کربلا برگزار شد.
دسته‌های عزاداری در قالب مراسم سنتی با حمل فانوس، بیل و کلنگ از حسینیه‌ها، تکایا و مساجد خارج شده و با مداحی و نوحه‌سرایی در رثای سید و سالار شهیدان سوگواری کردند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول