اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد بابلسر و فریدونکنار:

پیوند دین و هنر باید گسترش یابد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار خواستار گسترش پیوند دین و هنر شد.

پیوند دین و هنر باید گسترش یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از فریدونکنار، فرهاد باقری ظهر امروز در جلسه گزارش عملکرد ستاد فرهنگی محرم در شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار اظهار داشت: برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی و هنری به مناسبت دهه محرم در شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار اجرا شده است.
وی مهم‌ترین عنوان‌های برنامه‌های فرهنگی و هنری را انجام تبلیغات محیطی در سطح شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار، الزام همه اداره‌ها و نهادها به سیاه پوش کردن سر درب اداره، برگزاری ایستگاه نقاشی با عنوان عاشوراییان بر روی 200 متر بوم نقاشی با حضور هنرمندان تجسمی شهرستان اعلام کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار از آمادگی پذیرایی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به تعداد 800 نفر همراه و اهدای جوایز خبر و ادامه داد: با توجه به نیازهای معنوی و بهره‌جویی از منبع لایزال الهی، یکی دیگر از برنامه‌های این ایام، برگزاری نخستین شب شعر عاشورایی در شهرستان بابلسر در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر بوده است.
باقری با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس محرم به مناسبت بزرگداشت ایام محرم در شهرستان بابلسر، گفت: نمایشگاه عکس محرم به مناسبت گرامیداشت ایام محرم در مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) شهرستان بابلسر برگزار شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر و فریدونکنار بیان داشت: این نمایشگاه عکس از مراسم سوگواری مردم شهرستان بابلسر در ایام ماه محرم سال‌های گذشته بوده است.
باقری هدف از برپایی این نمایشگاه را حفظ هویت و ترغیب نسل جوان برای حفظ این آیین، گسترش فرهنگ عاشورایی و پیوند دین و هنر و همچنین مراسم مردم مومن و متدین شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار در عزاداری حضرت امام حسین(ع) دانست.
وی با اشاره به برگزاری بزرگ‌ترین ایستگاه نقاشی خیابانی عاشوراییان در شهرستان فریدونکنار، تصریح کرد: این برنامه صبح روز تاسوعا با عنوان حرم تا حرم به‌ طول 200 متر حدفاصل دو گلزار شهدای تکیه معصوم‌زاده تا گلزار شهدای مسجد سجاد (ع) با حضور نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با موضوع‌های حجاب، نماز و ولایت برگزار ‌شد.
باقری اذعان داشت: در حاشیه ایستگاه نقاشی خیابانی، تعداد زیادی از کودکان شهرستان فریدونکنار به همراه خانواده مبادرت به نقاشی با موضوع کربلا و قیام امام حسین (ع) پرداختند که در نهایت به همه کودکان شرکت کننده در مراسم بسته‌های فرهنگی اهدا شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول