اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موسوی‌نژادیان خبر داد:

برپایی نمایشگاه هفته هنر استان قم در آینده‌ای نزدیک

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برپایی برپایی نمایشگاه هفته هنر استان قم در آینده‌ای نزدیک در قم خبر داد.

برپایی نمایشگاه هفته هنر استان قم در آینده‌ای نزدیک
سیدرسول موسوی‌نژادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به هفته هنر استان قم اظهار کرد: معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت برنامه‌ریزی هفته هنر استان‌ها را عهده‌دار است و این امور با مشارکت فرهنگسرای نیاوران در تهران برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: هفته هنر استان قم از هفتم تا یازدهم آذر ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به تفاوت هفته هنر استان قم نسبت به دیگر استان‌ها گفت: زمان برگزاری هفته هنر استان قم در ایام محرم از عمده اختلافات هفته هنر قم با سایر استان‌ها بوده که امتیاز ویژه‌ای را به این استان بخشیده است.
وی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی، کارگاه‌های زنده هنری در رشته‌های تجسمی و تعدادی از رشته‌های صنایع دستی خاص استان قم از جمله برنامه‌های هفته هنر استان قم بود.
موسوی‌نژادیان عنوان کرد: انتقال ‌بخشی از ضریح مطهر امام حسین(ع) از کارگاه ساخت این ضریح در استان قم به فرهنگسرای نیاوران و بازدید علاقه‌مندان و شیفتگان اهل بیت(ع) فضای روحانی و ویژه‌ای در فرهنگسرای نیاوران ایجاد کرده بود.
وی خاطرنشان کرد: اجرای تعزیه به مدت 10 شب در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران صورت گرفت و استقبال خوبی را از این مراسم شاهد بودیم.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: استقبال چشمگیر مخاطبان از برنامه‌های هفته هنر استان قم نشان می‌دهد اگر فعالیت‌های مذهبی در کشور و مناطق ویژه تهران برگزار شود، مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: برگزاری کارگاه پخت سوهان به عنوان شیرینی سنتی استان به صورت زنده و پذیرایی از بازدیدکنندگان نمایشگاه با سوهان تازه از دیگر برنامه‌های هفته هنر استان قم بود.
موسوی‌نژادیان اجرای تئاتر کودک با موضوع حضرت علی اکبر(ع)، برگزاری تواشیح با موضوع عاشورا و شب شعر عاشورایی را از دیگر برنامه‌های هفته هنر استان قم در فرهنگسرای نیاوران ذکر کرد.
وی تصریح کرد: مسئولان فرهنگسرای نیاوران بر این امر اذعان داشتند که استان قم در بین استان‌هایی که تاکنون هفته هنر را در این فرهنگسرا برگزار کردند از نظر کیفیت، تنوع برنامه‌ها و بازدیدکنندگان شرایط بهتری داشته است.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد: هفته هنر استان قم به منظور معرفی ظرفیت‌های هنری استان به سایر استان‌ها صورت می‌گیرد و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد برگزاری نمایشگاه هفته هنر استان قم در تهران و استان‌های دیگر باشیم.
وی از برگزاری نمایشگاه هفته هنر استان قم آینده‌ای نزدیک در این استان خبر داد و افزود: آثار هفته هنر استان قم که در فرهنگسرای نیاوران نمایش داده شده بود، در ایام محرم و با هماهنگی و برنامه‌ریزی در نگارخانه فرهنگ آوینی و اشراق در معرض بازدید عموم قرار می‌گیرد.
موسوی‌نژادیان اظهار کرد: محدودیتی در اجرای تعزیه در استان قم وجود ندارد و در آینده تعزیه‌هایی متناسب با ایام محرم در سالن شهید آوینی اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه هماهنگی‌هایی با استان‌های دیگر برای میزبانی فعالیت‌های هنری در حال انجام است، گفت: اکثر استان‌ها علاقه‌مندند که ظرفیت‌های هنری خود را به استان‌های دیگر معرفی کنند.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: امیدواریم هفته هنر استان‌ها طوری ظرفیت‌سازی شود تا قم میزبان هفته هنر استان‌های دیگر باشد و ظرفیت‌های هنری آنها را به شهروندان و هنردوستان قمی معرفی کند.
وی در پایان از انجمن‌های هفتگانه هنری وابسته به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، مسئولان ساخت ضریح امام حسین(ع)، آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران که در برگزاری هر چه بهتر هفته هنر استان قم همکاری داشتند، تشکر کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول