اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بوشهر:

ظرفیت اقتصادی بافت‌های فرسوده بالاست

خبرگزاری فارس: شهردار بوشهر گفت: بافت‌های فرسوده از ظرفیت‌های اقتصادی بالایی برخوردارند و با برنامه‌ریزی مناسب و اختصاص اعتبارات و تسهیلات لازم می‌توانیم از این ظرفیت‌ها به شکل مطلوبی بهره‌برداری کنیم.

ظرفیت اقتصادی بافت‌های فرسوده بالاست
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فضل‌الله توسلی پیش از ظهر امروز در نشست شورای ساماندهی بافت‌های فرسوده استان بوشهر اظهار داشت: اگر می‌توانستیم بخشی از مسکن مهر را در بافت‌های فرسوده بسازیم از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری بیشتری و بهتری می‌شد.
وی بیان کرد: بافت‌های فرسوده زیرساخت‌های مهمی محسوب می‌شوند و دولت باید نگاه ویژه‌ای به این زیرساخت‌ها داشته باشد.
شهردار بوشهر گفت: تسهیلاتی که به بافت‌های فرسوده استان بوشهر اختصاص یافته با هزینه‌هایی که در این مناطق می‌شود، همخوانی ندارد.
توسلی افزود: نوسازی، بهسازی، مقاوم‌سازی و ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده هزینه‌هایی بالایی لازم دارد و تسهیلاتی که در این زمینه پرداخت می‌شود بسیار کمتر از هرینه‌های مورد نیاز در این مناطق است.
وی تصریح کرد: اگر این تسهیلات در استان‌های دیگر 200 میلیون ریال است در استان بوشهر با توجه به شرایط جوی و جغرافیایی این استان باید 400 میلیون ریال تعیین شود.
توسلی ادامه داد: ضمن اینکه سود این تسهیلات 12 تا 14 درصد است که در راستای اهداف بازسازی بافت‌های فرسوده نیست.
شهردار بوشهر یادآور شد: به منظور ایجاد تناسب بین تسهیلات و هزینه‌ها در بافت فرسوده استان، به زودی 20 میلیارد ریال از طریق شورای شهر بوشهر و به صورت مشارکتی به بافت‌های فرسوده این شهر تسهیلات می‌دهیم.
وی اضافه کرد: باتوجه به بافت تاریخی استان بوشهر  و جایگاه و اهمیت این بافت، بافت تاریخی باید ویژه تر از بافت فرسوده دیده شود و تسهیلاتی نیز که به این حوزه اختصاص داده می‌شود بیشتر از بافت فرسوده باشد.
توسلی بیان کرد: بافت فرسوده یک معضل جهانی است و دو بخش عمده دولت و مردم می‌تواند آنها را زنده کند.
وی افزود: دولت کارهایی خوبی در این زمینه انجام داده است ولی با توجه به گستردگی بالای بافت‌های فرسوده کافی نیست.
توسلی بیان کرد: بافت‌های فرسوده زیرساخت‌های مهمی محسوب می‌شوند و دولت باید نگاه ویژه‌ای به این زیرساخت‌ها داشته باشد.
شهردار بوشهر یادآور شد: از 32 میلیارد ریال تخفیفات عوارض صدور پروانه توسط شهرداری‌های استان بوشهر در سال گذشته 25 میلیارد مربوط به شهرداری بوشهر است.
وی اظهار داشت: سال گذشته شهرداری در قالب تفاهمنامه‌ای این تخفیف را به صورت صد درصد داده است که این امر موجب استقابل بسیار خوب مردم و تسریع در ساخت و ساز در بافت فرسوده شد طوری که توانستیم رتبه اول یا دوم را در این زمینه در کشور از آن خود کنیم.
توسلی اضافه کرد: اما وزارت راه و شهرسازی به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرد و 10 درصد از بودجه ما که می‌توانست در توسعه بافت‌های فرسوده هزینه شود هنوز در هاله‌ای از ابهام است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول