اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت مسکن‌سازان خراسان جنوبی:

فردوس بیشترین بافت فرسوده خراسان جنوبی را دارد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت عمران و مسکن‌سازان خراسان جنوبی گفت: بیشترین بافت فرسوده در استان مربوط به شهرستان فردوس با 207.4 هکتار است.

فردوس بیشترین بافت فرسوده خراسان جنوبی را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمیدرضا لطیفی ظهر امروز در نشست با مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان جنوبی تصویب محدوده بافت فرسوده شش شهرستان استان خراسان جنوبی را از اقدامات این شرکت دانست.
وی ادامه داد: اعطای اعتبارات تسهیلات مسکن مهر به برخی از شهرستان‌ها، مصوب شدن طرح فرزان بیرجند و پیگیری مصوب شدن طرح گلستان قاین و جوادالائمه فردوس و در نظر گرفتن طرح نوسازی و بهسازی برای برخی از شهرستان‌های استان از اقدامات دیگر این شرکت است.
مدیر عامل شرکت عمران و مسکن‌سازان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین بافت فرسوده در استان مربوط به شهرستان فردوس با 207.4 هکتار است، گفت: شهرستان بیرجند با 134.26 هکتار رتبه دوم و شهرستان قاینات با 115 هکتار بافت فرسوده در رتبه سوم قرار دارند.
لطیفی ادامه داد: مردم باید با احیا، بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی ضمن ایمن‌سازی و تامین رفاه بیشتر خانواده خود گام مهمی در زیباسازی و نوسازی شهر برداشته و از مزایای آن بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه تسهیلات ویژه‌ای برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده به ساکنان اعطا می‌شود، افزود: پرداخت تسهیلات بانکی تا 80 درصد هزینه‌های ساخت و ساز به سازندگان غیر دولتی با اولویت بخش تعاون، پرداخت کمک هزینه‌های بیمه ساختمان‌های مسکونی از جمله تسهیلات پیش‌بینی شده برای احیای بافت فرسوده است.
مدیر عامل شرکت عمران و مسکن‌سازان خراسان جنوبی اطلا‌رسانی مردم را در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده بسیار ضروری دانست و گفت: امید است با سفر معاون وزیر راه بتوانیم گام‌های موثری در این مورد برداریم.
لطیفی تصریح کرد: برگزاری همایش با شهرداران استان و جلسات متعدد با ساکنان بافت‌های فرسوده و مسئولان در راستای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده بسیار مهم است.
در پایان مدیر‌کل دفتر امور شهری استانداری خراسان جنوبی همکاری خود را با شرکت عمران و مسکن سازان استان اعلام کرده و مقرر شد که شهرداران استان در همایشی که به منظور اطلاع‌رسانی در مورد بافت‌های فرسوده است حضور یابند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول