اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اهواز خبر داد:

تخفیف 55 تا 70 درصدی برای نوسازی بافت فرسوده

خبرگزاری فارس: شهردار اهواز از اعمال تخفیف 55 تا 70 درصدی برای تجمیع بافت‌های فرسوده در منطقه عامری اهواز خبر داد.

تخفیف 55 تا 70 درصدی برای نوسازی بافت فرسوده
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز منصور کتانباف در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات بافت‌های فرسوده استان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و انبوه‌سازان برگزار شد اظهار داشت: بر اساس لایحه شهرداری که توسط قائم مقام شورای شهر اهواز تصویب شده، برای احیای بافت‌های فرسوده و تجمیع بافت‌های ریزدانه در منطقه عامری تصمیم‌گیری‌هایی صورت گرفته و این مصوبه ابلاغ شده است.
وی افزود: در صورتی که در منطقه عامری تجمیع تا یک هزار مترمربع انجام شود مشمول 70 درصد تخفیف در عوارض،‌ در صورتی که 60 مترمربع تجمیع باشد، مشمول 60 درصد و در صورتی که 300 مترمربع تجمیع انجام شود مشمول 55 درصد تخفیف خواهد شد.
کتانباف با اشاره به اینکه منطقه نهضت آباد (لشکرآباد)‌ به تازگی به محدوده بافت‌های فرسوده اضافه شده، گفت: اقداماتی از جمله برگزاری نشست در مساجد برای اطلاع‌رسانی به ساکنان انجام شده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه روزانه 100 هزار نفر برای انجام امور تجاری یا اداری میهمان اهواز هستند،‌ گفت: بخشی از خدماتی که در اهواز ارائه می‌شود برای سفرهایی است که به این شهر انجام می‌گیرد.
این مقام مسئول دو سوم مساحت اهواز را در محدوده بافت فرسوده افزود: ‌اهواز یک هزار و 400 هکتار بافت فرسوده مصوب دارد و یک هزار هکتار از بافت فرسوده این شهر هنوز تصویب نشده است.
وی با اشاره به عدم استقبال ساکنان بافت فرسوده در احیای این بافت‌ها در اهواز، یکی از مشکلات نوسازی بافت‌های فرسوده این شهر را نداشتن اسناد مالکیت رسمی عنوان کرد و خواستار تشکیل کمیسیون ماده 9 برای رفع این مشکل شد.
کتانباف با بیان اینکه سهم اهواز در احیای بافت فرسوده در سال جاری محقق شده بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال 352 واحد و در هشت ماهه امسال نیز 504 واحد مشمول تسهیلات بافت فرسوده شده‌اند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری در صدور پروانه ساخت 50 درصد به متقاضیان تخفیف می‌دهد تصریح کرد: قرار بود وزارت مسکن این تخفیفات را به شهرداری‌ها بازپرداخت کند اما با وجودی که شهرداری اهواز 2 میلیارد تومان از این محل مطالبه دارد تاکنون پرداختی صورت نگرفته است.
کتانباف افزود: عدم پرداخت این مطالبات سطح خدمات به شهروندان را در طول زمان کاهش می‌دهد به همین دلیل وزارت مسکن باید راهکاری برای پرداخت این مطالبات پیدا کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول