اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

شورای بافت تاریخی استان بوشهر تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: تشکیل شورای بافت تاریخی در کنار شورای بافت فرسوده در استان بوشهر یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

شورای بافت تاریخی استان بوشهر تشکیل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین جهانبخش صبح امروز در نشست شورای ساماندهی بافت‌های فرسوده استان بوشهر اظهار داشت: برای مراقبت از بافت‌های فرسوده و تاریخی استان، این دو شورا باید در کنار یکدیگر و با هم فعالیت کنند.
وی تصریح کرد: زمینه‌های ناهنجاری در بافت‌های فرسوده و تاریخی مشاهده می‌شود و نباید اجازه دهیم این زمینه‌ها برای استان ناهنجاری‌های اجتماعی ایجاد کند.
جهانبخش افزود: باید با بهسازی، بازسازی و مقاوم‌سازی بافت تاریخی از بروز آسیب‌ها در این مناطق جلوگیری کنیم وگرنه نمی‌توانیم پاسخگوی آیندگان باشیم.
وی تاکید کرد: همچنین به دلیل معماری بافت فرسوده و تاریخی استان در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای امکان کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان وجود ندارد.
استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع مطالعات شش شهر استان یادآور شد: شهرهایی نظیر دلوار، بندر ریگ، امام حسن، سیراف، کاکی، شنبه، سعدآباد، آبپخش، بنک و شبانکاره که واجد شرایط بافت فرسوده هستند نیز برای انجام مطالعات در دستور کار قرار گیرند.
جهانبخش با اعلام آمادگی استانداری برای پرداخت 20 درصد سهم خود در این زمینه ادامه داد: در صورت نیاز این سهم را به 30 درصد نیز افزایش می‌دهیم.
وی بر حل و فصل مشکل مالکیت مسکن و شهرسازی در بافت‌های فرسوده استان بوشهر تاکید کرد.
جهانبخش اضافه کرد: افزایش میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده و کاهش نرخ سود این تسهیلات در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
استاندار بوشهر با تاکید بر توجه ویژه به بندر تاریخی سیراف گفت: سیراف سند تاریخی خلیج‌فارس است و بهسازی و نوسازی و آماده‌سازی آن باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: برای عمر بناها در استان بوشهر باید یک ضریب تعدیلی در نظر بگیریم و اگر عمر بنا در استان‌های دیگر 30 سال است برای استان بوشهر باید بین 15 تا 20 سال در نظر گرفته شود.
جهانبخش ادامه داد: اطلاع‌رسانی خوبی در زمینه بافت‌‌های فرسوده انجام شده است اما این امر باید در سطح گسترده‌تری انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: این امر در استقبال ساکنان بافت‌‌های فرسوده از برنامه‌های دولت برای بهسازی و نوسازی این بافت‌ها بسیار تاثیرگذار است.
استاندار بوشهر گفت: تعیین تکلیف تخفیفات شهرداری‌های استان بویژه شهرداری بوشهر در بافت‌های فرسوده به طور ویژه پیگیری شود. 
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول