اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

تسهیلات بافت‌های فرسوده مشهد پرداخت نشده است

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: برای تسهیلات بافت‌های فرسوده مشهد تاکنون نه چاره‌جویی کرده‌اند و نه تسهیلاتی داده‌اند.

تسهیلات بافت‌های فرسوده مشهد پرداخت نشده است
سیدمحمد پژمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با وضعیت بافت‌های فرسوده شهری مشهد اظهار داشت: بر این اساس اجرای بافت‌های فرسوده به بخش‌های گوناگون ارجاع داده شد که بر این اساس می‌توان گفت در حوزه بافت‌های فرسوده شهر مشهد از سوی مسئولان تاکنون چاره‌جویی نشده است.
شهردار مشهد در ارتباط با تسهیلات بافت‌های فرسوده گفت: در مصوبات گذشته‌ای که در این راستا به تصویب رسیده است، مقرر شد اعتباری به این امر اختصاص یابد که این موضوع پس از گذشت مدتی تغییر کرد و در نهایت با ارائه تسهیلات به بافت‌های فرسوده شهری مشهد موافقت شد.
شهردار مشهد ادامه داد: اما تاکنون در بخش اول و در حوزه مسئولان امر اجرایی شده و تسهیلات مربوط به بافت‌های فرسوده شهری مشهد به این امر اختصاص یافته است.
سید محمد پژمان خاطر نشان کرد: بر این اساس و در حوزه بافت‌های فرسوده شهری مشهد می‌توان گفت که اتفاق قابل توجهی رخ نداده است.

* انتشار اوراق مشارکت صندوق حرمین شریف در 3ماه پایانی سال
شهردار مشهد در پاسخ به سؤ‌الی در ارتباط با انتشار اوراق مشارکت صندوق حرمین شریف اظهار داشت: با چند بانک هماهنگی‌هایی صورت گرفته است که بر این اساس امیدواریم ظرف سه ماه پایانی اوراق مشارکت صندوق حرمین شریف انتشار داده شود.
وی در ادامه و در ارتباط با عملکرد صندوق حرمین شریف اظهار داشت: مقرر شده بود که 10 درصد ارزش فروش اراضی در استان‌های تهران، خراسان رضوی، قم و فارس به صندوق واریز شود.
شهردار مشهد افزود: تاکنون در حدود یک میلیارد تومان اعتبار به صندوق حرمین شریف از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن که متولی فروش اراضی در این چهار استان است، واریز شده است.
پژمان خاطرنشان کرد: در مراحل نخست کار این صندوق، مقرر شده که با 50 میلیارد تومان اعتبار که از محل منابع خیران فراهم می‌شود، صندوق به صورت تستی وارد کار اجرایی شود.
وی گفت: درباره سپرده‌گذاری شهرداری در بانک قرض‌الحسنه مهر که مطرح شد؛ مقرر شد تسهیلاتی به شهرداری داده شود تا در مقابل نیز شهرداری سپرده‌گذاری برای این امر انجام دهد و به همان میزان تسهیلات داده شود.

*اگر پول سپرده‌گذاری داشتیم که تسهیلات نمی‌خواستیم
پژمان خاطرنشان کرد: اگر قرار شده است تسهیلاتی را به شهرداری مشهد ارائه دهند چرا باید شهرداری سپرده‌گذاری کند تا پس از آن آنان تسهیلاتی را ارائه دهند.
وی با اشاره به اینکه این‌گونه مطرح شده است که تسهیلات نامحدود می‌دهند، گفت: بعید می‌دانیم این امر اجرایی شود از سوی دیگر اگر شهرداری مشهد پول برای سپرده‌گذاری داشت که تسهیلات نمی‌خواست و همان مبالغ را صرف شهر و هزینه‌های شهرداری می‌کرد.

*با توجه به تاخیرها بعید می‌دانم خط 2 در زمان مقرر بهره‌برداری شود
شهردار مشهد در ارتباط با زمان اتمام خط 2 قطار شهری اظهارداشت: با توجه به تاخیری که در این پروژه وجود دارد، بعید می‌دانم در زمان مقرر پنج سال از پیش تعیین شده به اتمام برسد.
پژمان در پاسخ به سؤالی در ارتباط با روند خط 2 قطار شهری مشهد و اعتبارات مورد نیاز برای این امر گفت: در ارتباط با بهره‌برداری قطار شهری مشهد مقرر شده بود که سالانه یک سوم رقم بهره‌برداری قطار شهری توسط مردم، یک سوم دولت و یک سوم توسط شهرداری پرداخت شود.
شهردار مشهد اظهار داشت: در بخش اعتبارات دولتی تاکنون از 15 میلیارد تومان سهم دولت فقط 3 میلیارد تومان آن محقق شده است.
وی ادامه داد: در بخش فروش بلیت و سهم مردمی نیز تاکنون 1.2 تا 1.5 میلیارد تومان بیشتر در آمد حاصل نشده که بر این اساس و مابه‌‌التفاوت این دو بخش را فعلا شهرداری تامین کرده است. 
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول