اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد:

بیش از 7 هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد گفت: تا پایان سال جاری 7 هزار و 330 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان یزد ایجاد می‌شود.

بیش از 7 هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حمید نصیری ظهر امروز در جمع مددجویان خودکفای کمیته امداد استان یزد اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های مهمی که امسال در کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با توجه به سال جهاد اقتصادی انجام می‌شود، ایجاد 7 هزار و 330 فرصت شغلی و در نتیجه اشتغال‌زایی برای 10 هزار مددجوی زیر پوشش این نهاد است.
وی خاطرنشان کرد: در مورد اشتغال مددجویان زیر پوشش 7 هزار و 330 فرصت شغلی برنامه‌ریزی شده که از طریق پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به صورت طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی صورت می‌پذیرد.
نصیری، سقف وام کارانگیزی را 20میلیون ریال اعلام کرد و افزود: وام کارانگیزی برای خانواده‌هایی که توان کار سبک دارند اختصاص داده شده و در این طرح بیشتر سلامت محوری مدنظر قرار گرفته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که می‌توانند کاری را انجام دهند ولی ریسک‌پذیری پایینی دارند می‌توانند از وام مشاغل خانگی که بیش از 200 شغل در این زمینه شناسایی شده، استفاده کنند.
نصیری، سقف وام مشاغل خانگی را 50 میلیون ریال به صورت قرض‌الحسنه اعلام و تصریح کرد: مددجویان و محرومان بیکار می‌توانند وارد سامانه مشاغل خانگی شده و ثبت‌نام کنند و پس از طی مراحل قانونی تسهیلات لازم را دریافت کنند.
وی افزود: در طرح‌های خودکفایی سقف وام تا 200 میلیون ریال است که به طور میانگین 100 میلیون ریال به صورت قرض‌الحسنه برای مددجویان زیر پوشش پرداخت می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد با بیان اینکه آموزش‌های لازم در حین نظارت به مجریان طرح‌ها داده می‌شود، یادآور شد: با ارائه خدمات مشاوره‌ای به مجریان، از خسارت و ضرر و زیان احتمالی جلوگیری می‌شود و نظارت مستمر بر طرح‌ها انجام می‌گیرد.
نصیری افزود: در حال حاضر حدود 10 هزار نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در بیش از 430 رشته شغلی مشغول به کار هستند.
وی با اشاره به سیاست‌های کمیته امداد در سراسر کشور خاطرنشان کرد: کمیته امداد در تلاش است با کمک به خودکفایی مددجویان و ایجاد اشتغال برای آنها، این قشر را از چرخه حمایتی خارج کرده و به خودکفایی کامل برساند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول