اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بیرجند خبر داد:

اخذ مجوز راه‌اندازی 5 رشته دکتری در دانشگاه بیرجند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بیرجند از اخذ مجوز راه‌اندازی 5 رشته دکتری در دانشگاه بیرجند خبر داد.

اخذ مجوز راه‌اندازی 5 رشته دکتری در دانشگاه بیرجند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا میری ظهر امروز در نشست خبری اعضای ستاد برگزاری هفته پژوهش خراسان جنوبی یکی از وظایف کمیته علمی این ستاد را تعیین شاخص‌های انتخاب پژوهشگران برتر استان عنوان کرد.
وی به اهمیت بحث پژوهش در توسعه همه‌جانبه استان اشاره کرد و یادآور شد: در برنامه چشم‌انداز 20 ساله کشور باید ایران جایگاه مهمی از نظر علمی در منطقه کسب کند و رسیدن به این جایگاه جز با توسعه مسائل پژوهشی امکان‌پذیر نیست.
رئیس دانشگاه بیرجند ادامه داد: بر اساس سخنان بزرگان دین بهترین روش برای رسیدن به ترقی و پیشرفت، تحقیق و پژوهش است همچنین مقام معظم رهبری نیز نیاز اول کشور را مسائل علمی و پژوهشی عنوان کردند.
میری پژوهش را کلید رشد و حیات آینده کشور عنوان کرد و اظهار داشت: رشد و توسعه کشور نیاز به جهاد علمی دارد و عنصر تحقیق و پژوهش به عنوان یک اصل مهم مورد توجه است.
وی تصریح کرد: یکی از برکات اصلی سفر چهارم هیئت دولت به استان در بخش دانشگاه‌ها اخذ مجوز پنج رشته دکتری در این سفر برای دانشگاه بیرجند است که موفقیت بزرگی است.
رئیس دانشگاه بیرجند گفت: امسال شاهد نگاه جدیدی به هفته پژوهش در استان هستیم که امید است برکات زیادی را نیز برای استان در این بخش داشته باشد.
میری از اخذ مجوز برای نخستین مجله علمی و پژوهشی دانشگاه بیرجند در سال جاری خبر داد و افزود: ‌همچنین ما امسال نمایشگاه کتاب‌های تخصصی فارسی و لاتین را در دانشگاه برگزار کردیم که مورد استقبال دانشجویان و اساتید قرار گرفته است.
وی ادامه داد:‌ همچنین در سفر چهارم هیئت دولت به استان ایجاد پژوهشکده قنات در فردوس مجوز تاسیس گرفت علاوه بر این ساخت مرکز تحقیقات محصولات ویژه استان از جمله زرشک، زعفران و عناب نیز مجوز تاسیس گرفته است.
رئیس دانشگاه بیرجند از برگزاری همایش‌های علمی متعددی در دانشگاه بیرجند در سال گذشته و سال جاری خبر داد و گفت: همایش ملی مکانیک، هنر اسلامی و همایش فیزیولوژی ورزشی از جمله این همایش‌های مهم است.
میری از افتتاح دفتر موسسه آموزشی و امور نخبگان وزارت دفاع در راستای انجام فعالیت‌های مشترک تحقیقاتی در دانشگاه بیرجند در سال گذشته خبر داد.
وی به گوشه‌ای از افتخارات دانشجویان این مجموعه در سطح کشور اشاره کرد و گفت: کسب رتبه اول کشور در مسابقه علمی چهار در چهار، کسب رتبه نخست کشوری توسط انجمن علمی کامپیوتر و کسب رتبه‌های کشوری تیم رباتیک دانشگاه از جمله این موفقیت‌ها محسوب می‌شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول