اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه پزشکی مشهد:

دانشگاه پزشکی مشهد شاخص مطلوبی در ارائه مقالات دارد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها برای ارائه مقاله شاخص مطلوبی دارد.

دانشگاه پزشکی مشهد شاخص مطلوبی در ارائه مقالات دارد
جلال توکل افشاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در سال گذشته 708 مقاله توسط 697 از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در غالب موضوعات مختلف ارائه شده بود به مرحله چاپ رسید.
وی افزود: اغلب این مقالات در زمینه بالین (گروه داخلی و جراحی) و علوم پایه در 33 مرکز زیر نظر دانشگاه که به فعالیت‌های پژوهشی در جهت تولید علم پرداخته، ارائه شد.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز داشت: با توجه به شاخص‌های تعیین شده در دو سایت ISI و اسکاپوس جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ارائه مطالب پژوهشی و تحقیقی از نظر کیفی بسیار مطلوب است.
وی اظهار داشت: فعالیت پژوهش این دانشگاه در جهت رسیدن به برنامه‌ پنج ساله و نگاه به افق چشم‌انداز 1404 شکل گرفته است.
توکل‌افشاری به دست آوردن تولید علم در شاخص‌ جهانی ارائه شده را یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های پژوهش در مراکز تحقیقاتی باید در جهت افزایش تولید علم در مقایسه با دانشگاه‌های سراسر کشور باشند.
وی تصریح کرد: مقالات ارائه شده توسط اعضای هیئت علمی در سه زمینه کاربردی، علوم‌پایه، فناوری و تولید آن در جهت رسیدن به اهداف و استفاده مطلوب شکل می‌گیرد.
رئیس پژوهشکده بوعلی افزود: یکی از نقاط ضعف تحقیقات این است که اغلب مقالات ارائه شده در زمینه اعتیاد، تصادفات، افزایش بیماری‌های غیر واگیر بوده، ولی با توجه به اینکه اغلب این مسائل تک بعدی بوده، دانشگاه‌های علوم پزشکی با یک دید جمعی و کلی با کمک سایر نهاد‌ها برای از بین بردن این مسائل تلاش کند.
وی افزود: متأسفانه اغلب خانم‌ها به دلیل ترس از زایمان طبیعی به روش زایمان سزارین زایمان خود را انجام داده که این موضوع زمینه ایجاد افزایش زایمان‌ها را به روش سزارین ایجاد کرده است.
توکلی افشار همچنین به تعداد 896 طرح تحقیقاتی را در زمینه انواع زایمان‌ها که در سال گذشته ارائه شده بود پرداخت و افزود: در مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر پرداختن به مسائل روان‌کاوی و روان‌شناختی به طرح‌های کاربردی به مسائل اعتیاد، خدمات نامناسب بیمارستانی و آسیب شناسی در زمینه‌های مختلف نیز انجام می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول