اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در مهر ماه سال جاری صورت گرفت؛

افزایش 5 درصدی اهدای خون در مشهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی از افزایش پنج درصدی اهدای خون شهر مشهد در مهرماه سال جاری خبر داد.

افزایش 5 درصدی اهدای خون در مشهد
محمداسماعیل خیامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: تعداد 14هزار و 851 نفر در سطح استان برای اهدای خون به پایگاه‌های این اداره‌کل مراجعه کرده اند که از این تعداد 10هزارو 635 نفر موفق به اهدای خون شدند.
مدیرکل انتقال خون استان در ادامه افزود: این رقم نسبت به سال گذشته در زمان مشابه در  تعداد مراجعین چهار درصد و در تعداد اهداکنندگان خون 1 درصد در استان افزایش داشته است .
وی گفت: همچنین در مشهد مقدس  در مهر ماه سال‌ جاری نسبت به سال گذشته تعداد مراجعین هفت درصد و تعداد اهداکنندگان خون پنج درصد رشد نشان می‌دهد.
خیامی تاکید کرد: اهداکنندگان مستمر خون در استان در مهر ماه سال جاری نسبت به مهر ماه سال گذشته 10 درصد و در مشهد 14 درصد افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اهداکنندگان مستمر خون بدلیل مراجعه منظم و بررسی های مختلف پزشکی و آزمایشگاهی، سالم‌ترین داوطلبان اهدای خون تشخیص داده شدند ادامه این روند شاخص مناسبی برای ارزیابی مشارکت پذیری مطلوب اجتماعی و سلامت روزافزون محصولات خونی است.
 خیامی ادامه داد: اهداکنندگان مستمر خون حداقل سالانه دو بار اقدام به اهدای خون می‌نمایند و دارای کارت عضویت مخصوص جمعیت اهداکنندگان مستمر خون هستند .
 وی با بیان اینکه شهرستان سبزوار با یک هزار و 243نفر داوطلب اهدای خون در مهر ماه سال جاری، پس از مشهد بیشترین میزان مراجعه و اهدای خون را در میان شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده است اظهار داشت: با توجه به ضرورت مشارکت تمام مردم عزیز استان در این اقدام خداپسندانه و حیاتی، از مردم نیک‌اندیش تمام شهرستان‌های استان دعوت می‌شود تا با این اقدام انسان دوستانه به یاری بیماران نیازمند بشتابند.
خیامی گفت:14 درصد خون‌های اهدایی در مهر ماه سال جاری با اعزام گروه سیار اهدای خون انتقال خون استان به مراکز و تشکل‌های مختلف تامین شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.
وی با یادآوری نزدیکی ایام ماه محرم و تسلیت پیشاپیش  شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین ( ع ) تصریح کرد: در محرم سال گذشته در استان 16هزار و 129نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها مراجعه کرده اند که از این تعداد 11هزار و 785نفر موفق به اهدای خون شده اند.
خیامی خاطر نشان کرد: انتظار است تا در محرم سال جاری با مراجعه روزافزون مردم خداجو و نیکوکار به پایگاه‌های اهدای خون این آمار افزایش قابل قبولی نسبت به سال گذشته داشته و هموطنان گرانقدر، در این ایام سوگواری بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند. 
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول