اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

بیکاری فارغ‌التحصیلان اساسی‌ترین مشکل جوانان خراسانی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی اساسی‌ترین مشکل جوانان خراسانی و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را بیکاری دانست.

بیکاری فارغ‌التحصیلان اساسی‌ترین مشکل جوانان خراسانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی مجمع نمایندگان خراسان رضوی، جواد آرین‌منش اظهار داشت: ضرورت ایجاد اشتغال پایدار، توسعه کارآفرینی و توسعه مشاغل جدید از جمله موضوعات مهمی است که مجلس شورای اسلامی به آن توجه دارد.
وی اظهار داشت: در تدوین و تصویب قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه به این امر اهتمام و توجه شده است.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس افزود: در همین راستا حمایت مالی و تشویق خوشه‌ها و زنجیره‌های تولیدی، ایجاد پیوند و ارتباط مناسب بین بنگاه‌های کوچک، متوسط و بزرگ، رفع مشکلات و موانع رشد و توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط، گسترش کسب و کار خانگی و همچنین حمایت مالی از بخش غیردولتی به منظور توسعه و گسترش آموزش‌های کسب و کار از جمله نکاتی است که از دولت خواسته شده است در طول اجرای برنامه پنجم توسعه به آن اهتمام جدی کنند.

*بزرگ‌ترین دغدغه جوانان خراسان رضوی بیکاری است
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئله بیکاری در خراسان رضوی و مشهد مقدس اگر چه در مقایسه با سایر کلان‌شهرها و استان‌های کشور از شدت کمتری برخوردار است و نرخ بیکاری نسبتا پائین‌تر است اما در عین حال بزرگ‌ترین دغدغه جامعه جوان خراسان رضوی را مشکل بیکاری به ویژه بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهد.
آرین‌منش ادامه داد: هدف‌گذاری برنامه پنجم توسعه رسیدن به نرخ بیکاری هفت درصد در پایان برنامه است که قطعا دست یافتنی است و برای رسیدن به این هدف در خراسان رضوی تا پایان برنامه باید 420 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم که در صورتی که از ظرفیت‌های استان به درستی استفاده کنیم به مراتب بیش از این میسر است.
عضو کمیسیون اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت قبل از ایجاد فرصت‌های جدید شغلی حفظ اشتغال موجود است که در حال حاضر یک میلیون و 850 هزار شاغل در 247 هزار کارگاه خراسان رضوی وجود دارد و باید در تثبیت کامل این فرصت‌ها برنامه‌ریزی و دقت لازم صورت گیرد.
 انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول