اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی:

نرخ بیکاری در خراسان رضوی 2درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از کاهش دو درصدی نرخ بیکاری در استان خراسان رضوی در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

نرخ بیکاری در خراسان رضوی 2درصد کاهش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد علی اکبر لبافی صبح امروز در جلسه مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی که در اداره کل دیوان محاسبات مشهد برگزار شد اظهار داشت: میانگین نرخ بیکاری در فصل بهار سال ‌جاری 8.9 درصد بوده که این رقم در فصل تابستان به 6.8درصد کاهش یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی افزود: یکی از مهمترین اهداف ما حفظ و توسعه اشتغال است که این مهم در سایه هم‌افزایی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود.
لبافی تاکید کرد: باید تلاش کنیم در پایان برنامه پنجم توسعه نرخ بیکاری استان از6.8درصد به 7 درصد کاهش یابد.
مدیرکل تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی خراسان اظهار داشت: نرخ بیکاری در خراسان رضوی نسبت به میانگین کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است.
وی از وجود 200 هزار نفر بیکار در خراسان رضوی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به شرایط مناسبی که استان برای ایجاد اشتغال دارد وجود این تعداد بیکار در شان خراسان رضوی نیست، افراد بیکار باید خود را برای حضور در نیروی کار آماده کنند و برای عرضه و تقاضای نیروی کار هیچ وقت منتظر نمانند.
لبافی تصریح کرد: امسال هدفگذاری استان برای ایجاد 213هزار فرصت شغلی تعریف شده است، که باید با توجه به فراهم شدن زیر ساخت‌ها، دستگاه‌ها در شش ماهه دوم جدیت بیشتری جهت رسیدن به این سهم داشته باشند.
وی به ثبت‌نام 24هزار نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در سامانه اشاره کرد و افزود: سیستم بانکی بیش از پیش باید به فکر بنگاه‌های اقتصادی و امر اشتغال‌زائی باشد.
لبافی بیان کرد: فعالیت‌های خوبی توسط شرکت‌های تعاونی مسکن مهر تاکنون انجام شده است اما، بعضی از پروژه‌های مسکن در استان، به ویژه در شهر جدید گلبهار از سرعت کافی برخوردار نیست.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی افزود: توسط شرکت‌های تعاونی در استان خراسان رضوی بیش از 38هزار واحد در حال ساخت است که پیشرفت در تعدادی از پروژه‌ها 60درصد و در تعدادی دیگر کمتر است.
وی افزود: برای دست‌یابی به نرخ بیکاری هفت درصد تا پایان برنامه پنجم توسعه، باید یک‌میلیون و 850هزار شغل در استان ایجاد شود. 
لبافی ادامه داد: بازگشت دیرهنگام سرمایه در گردش از 45 روز به شش ماه، عدم همراهی سیستم بانکی در پرداخت، عدم وصول مطالبات بخش خصوصی از دستگاه‌های اجرایی، ورود بی‌رویه کالاهای خارجی و عدم تامین وثیقه‌های موردنیاز بانک‌ها از جمله مشکلات فراروی واحدهای تولیدی دانست.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول