اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس:

برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی باید بیکاری را ریشه‌کن کنیم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری عامل اصلی تمام آسیب‌های اجتماعی است که برای رفع این آسیب‌ها باید بیکاری را ریشه‌کن کنیم.

برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی باید بیکاری را ریشه‌کن کنیم
علی زنجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در حوزه انتخابی خود شاهد هستم تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان شغل مناسبی ندارند.
وی با بیان اینکه در این زمینه باید تمهیدات لازم اندیشیده شود، تصریح کرد: کاهش نرخ بیکاری یکی از موضوعاتی است که در سال‌های گذشته مورد توجه دولت قرار گرفته است.
این مسئول افزود: در این زمینه دولت تسهیلاتی را برای افراد جویای کار در نظر گرفته است اما، اینکه آیا این میزان تسهیلات پاسخگوی نیاز افراد برای ایجاد شغل مناسب است یا نه، جای بررسی بیشتری دارد.
زنجانی خاطرنشان کرد: از نظر بیکاری، شهرستان نقده در استان آذربایجان غربی در میان فارغ‌التحصیلان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و بیش از 30 درصد بیکاری استان به این شهرستان تعلق دارد.
وی با اشاره به وام‌هایی که به افراد جویای کار داده می‌شود، اضافه کرد: این وام‌ها با درصدها و کارمزد بالایی ارائه می‌شود و فردی که از صفر شروع به کار می‌کند توان بازپرداخت این وام‌ها را ندارد.
این مسئول با بیان اینکه باید سیاست‌های دولت در این زمینه تغییر یابد، گفت: باید با تغییر سیاست‌ها در این زمینه  شاهد رفع مشکل بیکاری جوانان این شهرستان و سایر شهرستان‌های استان باشیم.
زنجانی اعلام کرد: برای کاهش نرخ بیکاری در استان باید آمار واقعی از بیکاران را استخراج کنیم تا بتوانیم راهکارهای اصولی را در این زمینه ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه اهتمام جدی برای رفع مشکل بیکاری در استان وجود ندارد، گفت: مسئولان حوزه اشتغال استان باید هر چه سریع‌تر برای رفع این معضل اقدام کنند چرا که بیکاری عامل اصلی تمام آسیب‌های اجتماعی است که برای رفع این آسیب‌ها باید بیکاری را ریشه‌کن کنیم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول