اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی:

نرخ بیکاری کشور در تابستان گذشته 11.1 درصد بود

خبرگزاری فارس: معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری کشور در تابستان سال جاری 11.1 درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دو درصد کاهش یافته است.

نرخ بیکاری کشور در تابستان گذشته 11.1 درصد بود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز محمدحسین فروزان‌مهر در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه نرخ بیکاری کشور در تابستان سال جاری 11.1 درصد بوده است، اظهار داشت: با توجه به این‌که نرخ بیکاری در بهار 89، 14.6 درصد و در بهار امسال 11.5 درصد بوده است و نیز در تابستان سال 89 نرخ بیکاری کشور 13.6 درصد بوده است،‌ می‌توان دریافت که نرخ بیکاری در کشور روندی کاهنده دارد.
وی افزود: نرخ بیکاری در استان خوزستان نیز در تابستان سال 89،‌ 16.5 درصد بود که در تابستان امسال به 9.3 درصد کاهش یافته است.
معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به جهت تأخیر زمانی لازم برای رسیدن طرح‌های اقتصادی به نتیجه کامل، این امکان وجود دارد که با شروع این طرح‌ها عده‌ای به بازار کار جذب شوند اما تولید و افزایش رشد اقتصادی با یک تأخیر چند ساله اتفاق بیافتد. از سوی دیگر با افزایش رشد اقتصادی ظرفیت‌های جدیدی از اشتغال به جامعه معرفی می‌شود که ممکن است استفاده از این ظرفیت‌ها در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی چند سالی به طول بیانجامد.
وی افزود: تأثیر رابطه رشد اقتصادی و توسعه فرصت‌های شغلی یک رابطه آماری است و بنابراین وضعیت غالب اقتصادها را برآورد می‌کند، کافی است فقط در نظر بگیریم که یک درصد کاهش نرخ بیکاری چه طیف وسیعی از تعداد مشاغل ایجادی را در اندازه‌های مختلف اقتصادی با تعداد متفاوت جمعیت فعال دربر می‌گیرد، در حالی که افزایش تولید ملی در همه آنها تقریبا به یک معناست.
وی همچنین از اعطای کارت اعتباری خرید کارگران خبر داد و گفت:‌ هدف از اعطای کارت اعتباری خرید کارگران برای افزایش توان خرید و ارتقای رفاه کارگران است.
معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی با بیان این مسئله که این اقدام در جهت عدالت‌گستری و توجه به اقشار زحمتکش کارگر انجام پذیرفته، اظهار داشت:‌ این کار با دو هدف عمده افزایش توان خرید و ارتقای رفاه کارگران و حمایت از تولیدات انجام می‌شود.
معاون وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: این کارت جهت استفاده کارگران واحدها و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی طرف قرارداد با ستاد طرح که وزارت بازرگانی است در نظر گرفته شده، اعتبار آن با توجه به مصوبه هیئت دولت به میزان 1.5 میلیون تومان برای هر کارت است و دارنده کارت پس از استفاده، وجه مربوطه را می‌تواند در اقساط 24 ماهه با سود کارمزد چهار درصد سالانه پرداخت کند.
فروزان مهر با بیان این مهم که فعلاً این کارت در روز کارگر رونمایی شده است، گفت: با توجه به گستردگی خانواده کارگری کشور امید است بتوان این موضوع را به تدریج و مرحله به مرحله در اسرع وقت عملیاتی کرد که ان‌شاءالله مراتب از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم می‌رسد. 
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول