اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت پنج سال؛

بهزیستی 23 درصد حق‌بیمه معلولان شاغل را می‌پردازد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: بهزیستی حدود 23 درصد حق‌بیمه معلولان استخدام شده را به مدت پنج سال واریز می‌کند تا کارفرمایان و صاحبان مراکز صنعتی برای جذب این قبیل افراد ترغیب شوند.

بهزیستی 23 درصد حق‌بیمه معلولان شاغل را می‌پردازد
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، راضیه خدادوست شامگاه گذشته در جلسه بررسی مشکلات اشتغال مددجویان به ویژه معلولان، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون خوشبختانه بیش از میزان تعهد شده، فرصت شغلی برای مددجویان این دستگاه ایجاد شده که بخشی از آن به ناتوانان جسمی مربوط می‌شود.
وی تصریح کرد: یکی از اساسی‌ترین چالش‌های پیش‌روی مددجویان به ویژه معلولان دست‌یافتن به شغل مناسب برای تامین نیازمندی‌های زندگی خود و افراد زیرپوشش است به طوری که عدم دسترسی به منبع درآمد وقتی حادتر می‌شود که سرپرست آن خانواده از یک نقص جسمی و حرکتی رنج ببرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: بین افرادی که از یک ناتوانی جسمی و حرکتی رنج می‌برند افراد متخصص و متبحر زیادی وجود دارد چنانچه این افراد در حوزه‌های مختلف صنعتی، تولیدی و غیره به کار گرفته شوند برای رشد جامعه نقش‌آفرینی می‌کنند همچنین از میزان وابستگی آنها به اطرافیان کاسته می‌شود.
وی یادآوری کرد: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی باید دستگاه‌های اجرایی سه درصد استخدام نیروهای خود را از بین معلولان انجام دهند پس اگر این موضوع در ارتباط با همه اداره‌ها جنبه عملی پیدا کند برای این قشر از جامعه فرصت‌هایی برای اشتغال و ارتزاق فراهم می‌شود.
 وی ادامه داد: از طرف دیگر این قانون به طور کامل در اداره بهزیستی رعایت می‌شود و تلاش مسئولان بر این موضوع استوار است که در پست‌های مختلف تا حد امکان از افرادی با قابلیت‌های بالا استفاده شود.
وی به یکی از مصوبات سازمان بهزیستی برای به‌کارگیری مددجویان اشاره کرد و گفت: چنانچه اشخاصی برای تاسیس کلینیک مددکاری، مهدکودک، موسسه خیریه، سازمان مردم‌نهاد و ... اقدام می‌کنند باید حداقل یک چهارم نیروهای خود را از بین افراد معرفی شده توسط بهزیستی انتخاب کنند.
خدادوست با اشاره به اینکه بهزیستی بخشی از حق‌بیمه معلولان را در صورت استخدام تعهد می‌کند، ادامه داد: بهزیستی حدود 23 درصد حق‌بیمه معلولان استخدام شده را به مدت پنج سال واریز می‌کند تا کارفرمایان و صاحبان مراکز صنعتی برای جذب این قبیل افراد ترغیب شوند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول