اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد اردبیل:

کمیته امداد اردبیل 22 هزار شغل ایجاد کرده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: کمیته امداد تاکنون برای 22 هزار مددجوی خود شغل پایدار ایجاد کرده است.

کمیته امداد اردبیل 22 هزار شغل ایجاد کرده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات اشتغال و تسهیلات مددجویان کمیته امداد که در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: این نهاد انقلابی تاکنون برای 22 هزار مددجوی خود شغل پایدار و مولد ایجاد کرده است.
وی افزود: ایجاد این فرصت اشتغال با بهره‌گیری از منابع داخلی کمیته امداد و پرداختی تسهیلات بانک‌ها میسر شده است.
زلالی با اعلام این‌که 32 هزار نیازمند در استان اردبیل زیر پوشش خدمات کمیته امداد هستند، تصریح کرد: در سال‌های گذشته با پرداختی‌های مناسب بیش از 7 هزار زیر پوشش این نهاد از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شده و به مرحله خودکفایی رسیدند.
این مسئول میزان درآمد ماهیانه این خانواده‌ها را بیش از 500 هزار تومان اعلام کرد و اظهار داشت: دلیل موفقیت کمیته امداد در بحث خودکفایی خانواده‌های زیرپوشش نظارت مستمر این نهاد بر فعالیت‌های کارآفرینی است به طوری که در طرح راست‌آزمایی وزارت کار در سال‌های گذشته کمیته امداد از موفق‌ترین دستگاه‌ها در ایجاد فرصت‌های اشتغال واقعی بوده است.
وی در ادامه سخنان خود به رتبه ممتاز کمیته امداد استان در بحث نظارت مستمر بر اشتغال ایجاد شده اشاره کرد و ادامه داد: تلاش می‌کنیم با همکاری بانک‌های عامل در سال‌جاری نیز پرداختی‌های ما به حد مناسب برسد که در این زمینه به همراهی خوب بانک‌های عامل نیاز داریم.
زلالی خاطر نشان کرد: برای کمیته امداد استان در ابتدای سال 2 هزار و 650 فرصت شغلی تعریف شده بود که ما با ارتقای آن به 7 هزار و 70 فرصت شغلی مصمم هستیم تا این میزان تعهد اشتغال را در سال 90 محقق کنیم.
به گزارش فارس، مدیرکل کمیته امداد اردبیل با یادآوری این‌که در سه محور بحث اشتغال مددجویان را تحقق می‌بخشیم، اضافه کرد: این محورها شامل کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی است که حرکت‌های خوبی با هدف توانمند ساختن مددجویان و ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار برای آنها در هر سه حوزه شروع شده و در حال انجام است.
زلالی گفت: در حوزه کارانگیزی قرار است با پرداخت تسهیلاتی به مبلغ 2 میلیون تومان ایجاد فرصت اشتغال شود که منابع آن از طریق اعتبارات داخلی کمیته امداد تأمین شده که از 2 هزار سهمیه استان تاکنون برای 600 مددجو مبالغ مورد نظر پرداخت شده و بقیه پرداختی‌ها نیز انجام می‌شود.
وی در ادامه افزود: در این حوزه ایجاد فرصت اشتغال مستلزم آموزش و کارهای مهارتی در قالب کارگاه‌های قالیبافی، گلیم‌بافی و صنایع دستی با برگزاری دوره‌های آموزشی با کمک فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول