اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی هرمزگان:

امور هیئت‌های مذهبی به عزاداری‌ها ختم نشود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: نباید امور و فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی تنها به عزاداری‌ها ختم شود بلکه باید این تشکیلات در برگزاری جشن‌های مذهبی نیز فعال باشند.

امور هیئت‌های مذهبی به عزاداری‌ها ختم نشود
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جاسم محمدی فارسانی ظهر امروز در نشست تجلیل از دست‌اندرکاران هیئت جنه‌‌العباس بهزیستی این استان با اشاره به اهمیت جایگاه فرهنگ عاشورا اظهار داشت: تفاوت‌های بین فرهنگ عاشورایی و عبرت‌های عاشورایی وجود دارد که باید بدان توجه داشت.
وی با بیان اینکه باید امروزه از پیام‌های عاشورایی درس گرفته شود، افزود: یکی از پیام‌های عاشورا برای ملت‌ها، رساندن آنها از ذلت به عزت است.
مدیر کل بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه عاشورا به همه یاد داد که جبهه کفر با همه ظواهرش شکستنی است،‌ اضافه کرد: اگر بخواهیم مهم‌ترین درس عاشورا را  برای ملت‌های اسلامی بازگویی کنیم باید بگوییم که این واقعه در قلب اسلام رخ داد.
به گفته محمدی فارسانی این امر بدان معناست که در  داخل جامعه اسلامی همیشه خطراتی متوجه امور است که باید بیش از خطرات خارجی از آن ترسید.
وی در بخش پایانی سخنان خود از تلاش‌ دست‌اندرکاران هیئت‌ مذهبی بهزیستی هرمزگان تقدیر و یادآور شد: برنامه‌های این هیئت باید در مراسم شادی و جشن‌های مذهبی نیز ادامه یابد و تنها نباید به امور عزاداری ختم شود.
در ادامه نیز حسین نیکنام کارشناس مسئول امور فرهنگی بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه هیئت جنه‌العباس بهزیستی هرمزگان در سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان به ثبت رسیده است، افزود: در حد امکان سعی بر این بود که برنامه‌های این هیئت متنوع و متفاوت باشد.
وی ضمن تقدیر از تلاش‌های دست‌اندرکاران در امور این هیئت به ویژه دانشجویان مرکز علمی کاربردی بهزیستی هرمزگان  اظهار داشت: جمع کمک‌های نقدی به این هیئت در دهه محرم به بیش از سه میلیون ریال و ارزش کمک‌های غیرنقدی به هیئت به بیش از هفت میلیون ریال رسیده است.
در پایان این نشست که با پخش کلیپ و مداحی ادامه یافت، ‌تعدادی از دست‌اندرکاران هیئت جنه‌العباس بهزیستی هرمزگان با لوح تقدیر تجلیل شدند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول