اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شیراز از شهرهای کشور در عزاداری واحد عقب افتاد

انتقاد امام جمعه شیراز از انجام نشدن عزاداری‌های یک ‌جا در شیراز

خبرگزاری فارس: ‌امام جمعه شیراز با انتقاد از انجام نشدن عزاداری‌های یک‌جا در شیراز گفت: سومین حرم اهل بیت (ع) از سایر شهرهای ایران در این زمینه عقب افتاد.

انتقاد امام جمعه شیراز از انجام نشدن عزاداری‌های یک ‌جا در شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار داشت: امسال نیز در پیام محرم عزاداری یک‌جا را از متولیان خواستار شدیم اما آن طور که باید و شاید محقق نشد.
وی ادامه داد: این در شان شیراز و مردم آن نیست و امروز نیاز عزاداری این نیست که جمعیت کوچکی گوشه‌ای عزاداری کنند باید با توجه به موقیعت‌های دنیای اسلام عزاداری‌ها با جمعیت بالا و آن نیز در یک مکان و به صورت یک‌جا انجام شود.
خطیب نماز جمعه شیراز بیان داشت: باید در عزاداری‌های خود برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر و جامع‌تر داشته باشیم و همگی از جمله نیروی انتظامی، صدا و سیما، رسانه‌ها، هیئت‌های مذهبی، هیئت امنای مساجد و پایگاه‌های مقاومت همگی باید از همین الان برای سال آینده برنامه‌ریزی و در این زمینه اقدام کنند.
ایمانی تصریح کرد: باید طوری برنامه‌ریزی‌ها صورت گیرد تا شاهد رشد کیفی در شعر، محتوا و نحوه برگزاری عزاداری‌ها باشیم.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود، با قدردانی از تمام دست‌اندرکاران عزاداری، مردم، مسئولان هیئت‌ها و مسئولانی که فضای حرکت دستجات عزاداری را در فارس آماده کردند ابراز داشت: امسال برپایی عزاداری امام حسین (ع) در سطح جهان از رشد کمی و کیفی ویژه‌ای برخوردار بود و نام مقدس امام حسین (ع) در دنیای اسلام و کفر طنین‌انداز بود که نشان از گسترش رو به رشد شعارهای دینی و احیای نام ابا عبدالله است.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود خواستار انجام تحقیقات و پژوهش‌ها در زمینه قیام امام حسین (ع) شد و گفت: باید محققان و اهالی قلم در تحقیقاتی پژوهشی به بررسی و مقایسه ستم‌کاری‌های زمان امام حسین (ع) و دنیای امروز بپردازند.
ایمانی تصریح کرد: باید طوری برنامه‌ریزی‌ها صورت گیرد که ویژگی‌های‌های قیام ابا عبداالله‌الحسین (ع) که جنبه جهانی دارد برای مردم تشریح و ارائه شود.
وی ادامه داد: شهادت امام حسین (ع) ظرفیتی دارد که می‌تواند جهانی شود و تمام مردم دنیا از شهادت حضرت علی اصغر و امام حسین (ع) و عمق جنایت‌های دشمنان آگاهی داشته باشند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: تاریخی تحلیلی تطبیقی لازمه زندگی امروز ما است و باید حادثه کربلا تحلیل و نتایج آن به مردم ارائه شود.
ایمانی همچنین به شهادت سومین شهید محراب آیت‌الله شهید دستغیب در 20 آذر ماه اشاره کرد و ابراز داشت: شهادت این عالم بزرگ با همراه شدن قطعات بدن او شهادتی مظلومانه بود.
امام جمعه شیراز تصریح کرد: شهید دستغیب ذوب در ولایت شده بود، او عاشق امام بود و آینده مقام معظم رهبری را به خوبی لمس می‌کرد.
خطیب نماز جمعه شیراز همچنین با اشاره به زمین نشاندن هواپیمای جاسوسی آمریکا ابراز داشت: این کار مهم برگ برنده‌ای است که ایران اسلامی با اقتدار تمام بر سینه دشمن زد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول